Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: как работи термостата на 88 или 82 градуса
МнениеПубликувано на: Вто Яну 05, 2010 3:09 am 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
колеги може ли някой да даде малко разяснение.какво значи термостат на 88 градуса.той започва да отваря плавно от 88 и е напълно отворен при 100 градуса.или започва плавно да отваря примерно при 80 и при 88 градуса е напълно отворен.според мен термостата отваря бавно и плавно.едва ли се отваря или затваря изцяло за секунда.
и също така тези които са си сложили термостат на 82 градуса.при 82 е изцяло отворен или при 82 започва плавно да се отваря.и е напълно отворен при 90 градуса.

ето аз как си мисля че работи термостата, който е на входа на големия кръг на антифриза. както е при К-серията.
двигателя работи.достига градусите и термостата отваря плавно малко, навлиза малко студен антифриз, термостата затваря.после пак се нагрява влиза пак студен антифриз и пак се затваря.и това става няколко пъти докато се затопли изцяло и големия кръг и термостат е напълно отворен.това го пробвах като оставих колата да работи на место и през 1 мин с рака пипах дебелия маркуч от долния край на радиатора и също така самия радиатор.първо започна да се стопля горния край на радиатора после по надолу и накрая започна да се затопля и дебелия маркуч отдолу и след това навсякъде се изравни температурата и след още време се включи и перката, след като целия антифриза се затопли на 104 градуса, за да може антифриза които влиза в двигателя да е под тази температура.
някои които разбира повече нека ме поправи.
аз не си обяснявам как става този термошок.според мен този термошок е МНОГО МАЛЪК много плавен и най вече се отразява в задния край на двигателя при всмукателните колектори.при положение че като влезне студен антифриз и термостата трябва да затвори.или някъде нещо греша в логиката ми.

по моята логика ако сложим термостата на изхода на двигателя.той сработва на определена температура и отваря и през него започва да излиза горещ антифриз от двигателя в радиатора.термостата много бързо се отваря докрай, защото антифриза в двигателя е горещ.а какво става на входа.. от там директно и с голяма дебит влиза студен антифриз от радиатора.и какво се получава.че при този случай термошока е много по голям и по бърз с в сравнение с оригиналното место на термостата. ако тук пак греша нека някои ме поправи.
единствено може да греша ако бъркам посоката на движение на антифриза.тоест студеня антифриз да влиза от предния край на двигателя и да излиза от задния край където е термостата.


 Профил  
 
 Заглавие: термостат
МнениеПубликувано на: Вто Яну 05, 2010 7:38 am 

Регистриран на: Съб Дек 12, 2009 11:39 am
Мнения: 355
Местоположение: Бургас
Кола:

Offline
На термостата има щамповани(набити) наколко градуса започва да отваря и на колко градуса е напълно отворен.А колкото до въпросите ти по надолу-не мога да ти отговоря!Два пъти съм сменял термостат,единия път на жигула,втория на опел вектра.От голямо значение е да си видиш в описанието на автомобила какъв термостат трябва да си купиш ако ти се наложи подмяна!Имам в предвид на колко да започва да отваря и на колко градуса е напълно отворен!


 Профил  
 
 Заглавие: Re: как работи термостата на 88 или 82 градуса
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 7:04 pm 
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 21, 2007 4:14 pm
Мнения: 1943
Кола: D16W5, D14A4, F18A3

Offline
gottogetit написа:
...ето аз как си мисля че работи термостата, който е на входа на големия кръг на антифриза. както е при К-серията.
двигателя работи.достига градусите и термостата отваря плавно малко, навлиза малко студен антифриз, термостата затваря.после пак се нагрява влиза пак студен антифриз и пак се затваря.и това става няколко пъти докато се затопли изцяло и големия кръг...

Ти както си мислиш, излиза че е като шевна машина... :)
Отварянето е плавно, прав си, но не затваря веднага, просто на определена Т има определено положение и пропуска различно количество флуид към големия кръг.

_________________
"Мислиш ли различно - развиваш, мислиш ли логично - поправяш, грешиш ли - се научаваш, но само съчетани водят до прогреса".
Конфуций


 Профил  
 
 Заглавие: Re: как работи термостата на 88 или 82 градуса
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 7:46 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
sebulba написа:
gottogetit написа:
...ето аз как си мисля че работи термостата, който е на входа на големия кръг на антифриза. както е при К-серията.
двигателя работи.достига градусите и термостата отваря плавно малко, навлиза малко студен антифриз, термостата затваря.после пак се нагрява влиза пак студен антифриз и пак се затваря.и това става няколко пъти докато се затопли изцяло и големия кръг...

Ти както си мислиш, излиза че е като шевна машина... :)
Отварянето е плавно, прав си, но не затваря веднага, просто на определена Т има определено положение и пропуска различно количество флуид към големия кръг.


да плавно е и като отваря плавно тоя термошок за които всички говорим е минимален и не влияе толкова много на гарнитурата.според мен по големия, проблем е че перката включва много късно над 104 градуса.и от там се получава проблема с гарнитурите.особено ако загасим двигателя веднага след като перката спре и тогава в двигателя температурата се увеличава с 10-15 градуса, поради напълно то спиране на всякакво охлаждане.
аз затова ще си слагам нов датчик 90-95 градуса. които ще го сложа на дебелия маркуч които влиза от горния край на радиатора.и ще го сваржа директно от акумулатора през бушон от 20А и реле и ще го включа успоредно на оригиналното захранване.за да може в случай че моята модификация се развали да се включи оригиналното охлаждане за перката.


 Профил  
 
 Заглавие: .отг
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 8:37 pm 

Регистриран на: Съб Сеп 08, 2007 9:43 pm
Мнения: 454
Местоположение: София
Кола:

Offline
По-принцип, при нашите коли, дават проблемна гарнитура, а не термостата! Това е решение, за 82 гр термостат, но парното може да отслабне! Просто не са изчислили гарнитурата, спрямо този ,,шок"! Затова ,при смяната на гарнитура, си слагаш металната и си решаваш проблема! Мое мнение


 Профил  
 
 Заглавие: .отг
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 11:52 pm 

Регистриран на: Съб Сеп 08, 2007 9:43 pm
Мнения: 454
Местоположение: София
Кола:

Offline
Добре, защо на голф 1,2,3,4 не са направили по хубави капачки на р. съд, или по-здрави скорости, та ги чурят през ден, защо на BMW TDS,не са направили по широки маслени магистрали, та да не криват и пукат глави постоянно, защо на AUDI не са направил по здрави селеновите втулки, а се сменят за добро утро,или рейки, защо на VOLVO тампони на носачи са от памук, или дори мерцедесите,дизел, тръбичките не са от метал, а пластмаса, и задължително протичат, и за сметка на това са безбожни пари, а и мога да дам още много примери, това ми е работата все пак! Да продължавам ли да изброявам, колко мислят инжинерите, всяка една кола си има слабите си места, на нашите е това! Но за сметка на това, сменяш, и си решаваш проблемите! Лично за мен, на тази марка, плюсовете са повече от минусите


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 11:55 pm 
Администратор
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 07, 2007 12:56 pm
Мнения: 6468
Местоположение: София
Кола: Rover 600

Offline
:clp2:

Нека не обръщаме всяка тема в спор става или не ровър и всеки един технически въпрос да се свежда до гарнитурата на главата.


 Профил  
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Съб Яну 09, 2010 2:41 am 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
ето какво реших да сложа.немски температурен датчик за включване на перката на 90-95 градуса :) мисля да го монтирам чрез тетка на 3/4 цола и двете скоби на дебелия маркуч от горния край на радиатора и да го свържа директно от акумулатора през бушон и реле и то успоредно на оригиналното захранването на перката по плюс (+). за да работят и двете в случай че едно откаже.
да питам ще има ли проблем ако са свързани успоредно.
Изображение Изображение
Изображение


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 11, 2010 2:33 pm 
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 8:45 pm
Мнения: 107
Местоположение: София
Кола:

Offline
Чак сега виждам темата ви, то станало интересно тук. :)
И аз си мислех да правя това с допълнителен датчик и съм за. НО сложи малко по-висока темп. за включване на перката, демек някъде към 96-98.
Иначе отговора на въпроса ти за термостати и темп. шок мисля че го има тук http://web.tiscali.it/elise_s1/ както и решението е дадено там. Преди 6 месеца пуснах тема за PRT но уви никой не се интересуваше от PRT. Даже в темата ми съм дал линк към технически бюлетин на LandRover http://www.mgfcar.de/hgf/freelander_0026.pdf и там си пише :
PROBLEM:
COOLANT LEAKAGE - CYLINDER HEAD GASKET FAILURE
CAUSE:
Failure of the cylinder head gasket, due to insufficient coolant flow during engine warm up.
A new design of cylinder head gasket and remotely mounted thermostat has been introduced into production

Никъде освен в един английски тунинг сайт не съм срещал да се споменава за темп. на включване на перката.
Според мен няма да навреди но не и при 90градуса по-висока трябва да е.
А за успореедното свързване не би трябвало да има проблем.
Има един колега който е правил същото нещо питай него мисля че беше Guest


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 11, 2010 6:08 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 30, 2007 6:53 pm
Мнения: 1153
Кола: 620ti

Offline
има и отделен датчик за перката от лотус,който си го нагласяш на колкото градуса искаш да включва перката

_________________
Cant nothing hold me down im going to touch the sky!!!!
Rover, for the first time was inspired by the motorbike engines. The first award winning was K-Series. The long-bolt design and the lightweight construction spanned everything form a 1.1. litre four pot to a 2.5 litre V6!!!!


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 11, 2010 6:36 pm 
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 8:45 pm
Мнения: 107
Местоположение: София
Кола:

Offline
NoCommenT написа:
има и отделен датчик за перката от лотус,който си го нагласяш на колкото градуса искаш да включва перката

Точно това бях срещал и аз.


 Профил  
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Вто Яну 12, 2010 12:20 am 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
е колега 96-98 градуса.да взема 98-100. то датчиците са с точност до 2-3 градуса.и ако е така ще пуска към 100 а оригинала на 104 :) то ако е за 4 градуса по добре нищо да не правя.някои са сложили от лада 87-92 :) което е малко ама на 90-95 е оптималното за мен.като загасиш колата след като изключи перката на 90 градуса, вътре в двигателя да стане мах 100-105 което не би трябвало да навреди на гарнитурата :)


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Яну 12, 2010 1:35 am 
движиш се добре колега,като ти казах слагай термо ключа и си гледай кефа,нека другите да си развиват теории.аз карам така вече година и половина(около 60000км) и никога не съм имал никакъв проблем,въпреки големите жеги тук понякога.а пък хората от lotus и caterham ,са го решили проблема отдавна ,по същия начин.едва ли ние ще открием топлата вода,слагай тетката и това е.


  
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Вто Яну 12, 2010 10:14 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
ето колеги и аз вече монтирах всичко.пробвах, датчика работи и перката не изключва дори и да изгася колата.дано всичко да е наред и да ми върши дълго време работа.
Изображение Изображение Изображение Изображение


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 18, 2010 7:45 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 30, 2007 6:53 pm
Мнения: 1153
Кола: 620ti

Offline
за по заинтересуваните,още малко инфо
http://www.mgfmavhh.ukf.net/
проблем с гарнитурите има и KV6 поради същата причина
дано с това завършим и се разбере че тая модификация е разработена заедно със МЛС гарнитурата иначе ефект никъф

_________________
Cant nothing hold me down im going to touch the sky!!!!
Rover, for the first time was inspired by the motorbike engines. The first award winning was K-Series. The long-bolt design and the lightweight construction spanned everything form a 1.1. litre four pot to a 2.5 litre V6!!!!


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: