Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Историята на Rover в България "Родакар АД"
МнениеПубликувано на: Сря Мар 28, 2007 10:45 am 
Администратор
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 07, 2007 12:56 pm
Мнения: 6468
Местоположение: София
Кола: Rover 600

Offline
През 1992 г. в България е регистрирано дружеството Rover България ЕООД, което е собственост на компанията Rover Overseas Holdings Ltd, принадлежаща към Rover. Предметът на дейност на новата фирма включва производство и търговия с автомобили, маркетинг, трансфер, инженеринг, транспортни, сервизни и специализирани дейности и услуги, търговско представителство и посредничество.
На 3 ноември 1994 г. Rover България ЕООД и Агенцията по приватизация подписват договор на стойност $1 392 547 за покупка на част от производствената площ на варненския завод за дизелови двигатели ВАМО. Договорът задължава новите собственици да инвестират още 3 500 000 британски паунда в строежа на допълнителни сгради и съоръжения за производството на Rover Maestro.

[center]
Изображение Изображение
Изображение Изображение
Изображение Изображение

[/center]
През септември същата година в София е подписано споразумение за партньорство между Rover Group и българската фирма Дару Груп, а през март 1995 г. Rover България се преобразува в Родакар АД, в което влизат главните акционери Rover Group с 51% и Дару Груп с 49%. Съветът на акционерното дружество включва четири човека – изпълнителният директор Алън Пенгели, заместник директорът Филип Бърли, финансистът Анди Майърс и търговският директор Ивайло Коевски.
Реконструкцията на монтажното хале на територията на ВАМО започва на 21 ноември 1994 г., а през май следващата година оттам излизат първите опитни образци на българският Rover Maestro. Серийното производство започва на 3 юли 1995 г., а на 8 септември е официалното откриване на завода. На церемонията присъстват тогавашният президент Желю Желев, вицепремиерът Румен Гечев, президентът на Дару Груп Атанас Тилев и министърът на търговията и индустрията на Великобритания лорд Фрейзър.
До деня на откриването, във Варна са сглобени около 200 автомобила от двата основни модела Saloon (петместен хечбек) и Van (лекотоварен фургон). Плановете са до края на годината те да достигнат 1600, а през следващата година тяхното производство да нарасне на 7600 броя. Първоначално един автомобил се сглобява за 23 минути, като в бъдеще е запланувано това да става за 17 минути.
Производствената площ е равна на 12 000 кв.м., а общата площ на завода заема 25 000 кв.м.
В продължение на около половин година нещата изглеждат обнадеждаващи, но през март 1996 г. най-изненадващо Rover Group съобщава намеренията си за преустановяване на автомобилното производство във Варна. Някои от най-четените всекидневници отразяват лошата новина със заглавия, като “Недалновидни политици загробиха българското автомобилостроене”, “Носител на наградата Произведено в България спира производството на коли у нас. Роувър си отива” и т.н. Случаят е коментиран пред българската преса по един лаконичен начин от генералния директор на Родакар Алън Пенгели: “Не съм дошъл в България, за да ръководя производство, което ще бъде на загуба. Ситуацията е такава, че е възможно през първата година наистина да нямаме печалба, но така стоят нещата с всеки нов бизнес навсякъде по света. А ние сме дошли тук с дългосрочни намерения...”
Един от основните проблеми е, че обещаните поръчки от страна българското правителство към Родакар не са направени (няколко месеца по-рано вицепремиера Гечев отговорно декларира, че “Maestro ще стане колата на българските държавници”). За сметка на това управляващите започват да налагат внесените от Великобритания двигатели с 10-процентов акциз. Нещо повече. Вместо поетите ангажименти към Родакар, управляващите обграждат с особено внимание чешката Skoda Felicia, чийто вносни мита са намалени наполовина и отделно от това взимат решение за закупуването на 500 “Лади” за нуждите на външното министерство... Друг е въпросът, че самия Maestro се отличава с откровено увяхнал дизайн и относително архаична концепция, което го прави неатрактивен дори за родния пазар, което също е една от сериозните предпоставки за хладния прием от страна на българската публика (истината е, че през последните повече от 40 години английски автомобилни компании успешно лансират отдавна излезли от употреба модели в страни като Индия, Иран, Турция и др., където те се произвеждат без промяна в продължение на десетилетия; въпреки че в средата на 90-те години в гамата на Rover има много по-атрактивни и модерни автомобили, като Rover 400, Rover 600 и най-вече Land Rover, никой дори не споменава за тяхното евентуално производство у нас, което навежда на мисълта, че в очите на британските автомобилни експерти България също спада към категорията на посочените държави...)
При посещението си във Великобритания през февруари 1996 г. Гечев е предупреден от англичаните, че ако не бъдат получени поне част от обещаните облекчения, производството на автомобили във Варна ще бъде обречено на провал.
Когато в началото на април 1996 г. в пресата се появяват първите съобщения за спиране на производството, във Варна вече са сглобени около 2200 автомобила. По това време от монтажната линия слизат по три автомобила на час, но в средата на април доставките от Великобритания са преустановени.
До 31 май същата година са сглобени още около 500 автомобила от намиращите се в наличност комплекти, след което десетте британски специалисти напускат България, а ангажираните в производството български работници са обезщетени от компанията с едногодишна заплата.

Източник: http://www.carhistorybg.com


Последна промяна vgbodurov на Вто Ное 10, 2009 4:58 pm, променена общо 18 пъти

 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 28, 2007 5:59 pm 
дам,жалко наистина за хубавото автомобилче :cry:


  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 28, 2007 10:22 pm 
още малко по темата
:arrow: http://www.austin-rover.co.uk/index.htm?awbulgariaf.htm


  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 28, 2007 10:23 pm 
Администратор
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 07, 2007 12:56 pm
Мнения: 6468
Местоположение: София
Кола: Rover 600

Offline
:cry: :cry: :cry: защо защо :cry: :cry:


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 28, 2007 10:27 pm 
porostorm написа:
:cry: :cry: :cry: защо защо :cry: :cry:


можеше дупетатите,полицията и всички държавни учреждения да ги позват и да подпомогнат по този начин България....... :bg:


  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Апр 15, 2007 10:52 am 
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 15, 2007 1:53 am
Мнения: 109
Местоположение: София/Своге
Кола:

Offline
Любозар написа:
porostorm написа:
:cry: :cry: :cry: защо защо :cry: :cry:


можеше дупетатите,полицията и всички държавни учреждения да ги позват и да подпомогнат по този начин България....... :bg:
Това е втория провален проект с такъв мащаб в България. Думата "жалко"е точно употребена. Предполагам сте чували за Булгар Renault. Заводите са построени, производството е започнало, автомобилите слизат от поточната линия и така само няколко месеца. Пререкания с българското правителство принуждават Renault да премести производство в Румъния... И така те сега си имат Dacia.

Поздрави! :cry:


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 16, 2007 10:12 pm 

Регистриран на: Вто Мар 13, 2007 1:52 pm
Мнения: 15
Местоположение: Под тепетата
Кола:

Offline
То в България са правени доста опити за серийно производство на леки автомобили. Като се изключи френското Рено - залагаше се предимно на руски марки,които имаха ниски технически показатели,като цяло. И така...към средата на 60-те години започна сглобяването на "Булгаррено" в България (Пловдив) Производството включваше моделите 8 , 10 и 16 - доста популярни във Франция.Първите коли по френски линецз се сглобяват в Казанлък,а след това се пренасят в Пловдив.Но основните части се правят във ВМЗ и НИТИ Казанлък. Русия , обаче ни завидя и направи всичко възможно да ни откаже от производството на автомобили със западната марка Рено.До някъде ги разбирам,защото за себе си бяха прави.Иначе,кой ще купува Москвичите? В крайна сметка сглобяването на "Булгаррено" спря. Но в замяна на това започват да се правят Москвичи в завод "Балкан" в Ловеч. Първият модел от не безизвестната марка, произвеждан у нас беше 408. След това се сглобяваха 408И, 412, 2138 (1360 куб.см.)и 2140 (1500 дефорсак), за да се стигне до модела 21412, който бе с доста голямо и тежко купе и с крайно маломощен за него двигател УЗАМ със 1500 куб.см. и едва 72 конски сили при почти 6000 об/мин.Имаше модификация Алеко,които бяха с най-големия и мощен мотор от този клас - такъв от ВАЗ 2106 (Лада 1600) ,чийто 80 кончета също се оказаха малко, за да теглят танковото купе на Алекото. Общо от 1967 г. в Ловеч са произведени 304 хиляди москвичи.И докато англичанинът изпипва с уважение ,любов и всеотдайност всяка една част от бъдещия си автомобил, в Ловеч набиват с чук буталата в цилиндрите на новичките Алеко.Нямаше болт,който да не е усетил силата на българския ум и тежкия чук.Нямаше и комплект готови за сглобяване части,който да не е бил поограбен. В крайна сметка .... от върхушката никой не взе мерки за това,дето цари из заводите. Отделно пък,горе-долу по същия начин стоят нещата и със сглобяването на Жигули в България.Също слизат много малко бройки. Пияниците продължиха да си правят спартанските Лади,променяйки само външния дизайн,някой друг по-силен мотор, друга ск.кутия,диференциал и интериор в общи линии.Н о пък избълваха милиони автомобили. Поне направиха голяма крачка напред с модела Самара и Нива. Говореше се и за сглобяване на Лада Нива с мотор Пежо в България. Уж започнаха да се обсъждат разни условия за производството,акцента на производство...какво стана - идея си нямам.........Сори,че се отплеснах,ама ми стана интересно,а пък и то това си е една доста обширна тема на разговор. :)

ПС Просто винаги нещо ни е спъвало все в шибани моменти.Дано в днешно време да не стане така евентуално с бъдещите проекти за реализация.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 17, 2007 12:48 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 15, 2007 1:53 am
Мнения: 109
Местоположение: София/Своге
Кола:

Offline
Мисля, че за ВАЗ Нива с двигателя на Peugeot се говореше наскоро за производство в Казанлък. Между другото, освен Dacia сме изпуснали и ВАЗ (Лада). Имало е проект на FIAT за така наречения Пирин-FIAT в България. Т.е тук е трябвало да се произвежда FIAT 124... Но поради неизвестни заводите са преместени в град близо до Жигульовските възвишения в СССР и така те си имат ВАЗ. На името на един италиански инженер кръщават града Толиати. Както знаете Жигули си е чист FIAT 124. Извинявам се за лекото ми отклонение, но просто самата тема поне у мен предизвиква дискусии от подобен род за проваленото българско автомобилостроене. То включва и Renault, FIAT, АЗЛК, Rover... Дано поне прототипът Юнивърс представен съвсем наскоро има някакво извън прототипно развитие.

Поздрави!


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 17, 2007 1:09 pm 

Регистриран на: Вто Мар 13, 2007 6:07 pm
Мнения: 330
Местоположение: София,Слатина
Кола:

Offline
има и друга страна на монетата този ровер е доста стар модел и без износ едвали е имал шанс .през 1992 г колко хора в България биха могли да си купят чисто нова кола.все пак България е твърде малък пазар.друг въпрос е че тогава правителството направи всичко възможно да спре производсвото на този ревер

_________________
rover420d


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Историята на Rover в България "Родакар АД"
МнениеПубликувано на: Сря Мар 27, 2013 2:18 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 17, 2013 6:25 pm
Мнения: 328
Местоположение: София
Кола: Roover75 v6 150к.с.

Offline
''На името на един италиански инженер кръщават града Толиати''Палмиро Толиати е бил председател на Италиянската комунистическа партия.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Историята на Rover в България "Родакар АД"
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 27, 2013 5:20 pm 
това вече няма никакво значение,дори и концерн като бмв или мерцедес да дойде в българия,ние пак ще ги изпъдим понеже сме си селяни(70% от населението и 100% от правителството).ние на АК47 разказахме играта,кво остава за други неща.ако все пак ровър бяха останали в бг,сега завода на форд който се мести от белгия във полша щеше да дойде при нас.както се очертава обаче ,скоро ще сме не само извън шенген ами и извън евро зоната,след като се напълни със сирийци и талибани у нас.все едно че нашите не ни стигат


  
 
 Заглавие: Re: Историята на Rover в България "Родакар АД"
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 28, 2013 10:38 am 
Администратор
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 07, 2007 12:56 pm
Мнения: 6468
Местоположение: София
Кола: Rover 600

Offline
:D


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron