Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Чет Мар 14, 2013 2:47 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Май 09, 2007 3:08 pm
Мнения: 1563
Местоположение: София
Кола: Rover 75 CDTi - 2003

Offline
Колеги, както обещах на qwertq публикувам почистването на EGR клапана стъпка по стъпка така както аз го направих. Отварям скоба, че механичен клапан имат моторите влагани до фейслифта, тоест до 2004. Мотора може да е M47(116 hp) или 204D2 (131 hp). Моят в случая е втория. Промяната след операцията е осезаема. Колата спира да пуши, мотора е по пъргав, работи по гладко. Пожелавам успех на по сръчните колеги които ще се захванат сами.

Моля, за извинение тъй като видях, че в коментарите на снимките са допуснал граматични неточности и грешки. Но редакцията би ми отнела доста време.


Прикачени файлове:
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_1.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_1.jpg [ 186.51 KiB | Прегледано 20495 пъти ]
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_2.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_2.jpg [ 187.25 KiB | Прегледано 20495 пъти ]
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_3.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_3.jpg [ 196.47 KiB | Прегледано 20495 пъти ]

_________________
Double DIN мулти-медийна система с GPS
Поставен "КРУИЗ КОНТРОЛ"
Постовена електрическа щора
Поставена печка + дистанционно палене
Нови дървени апликации на таблото от истински фурнир
Дървен волан
12V изход в багажника
Дюзи за предното стъкло с подгряване
Сменен ел.мотор охлаждане
Почистен EGR клапан
Сменен филтър картерни газове
Тампони на пр.носачи от polyurethane
IsoFix за детско столче
Пуснати дневни светлини
Резистор gold 100W
Нови задни пружини
Самоотварящ се багажник


Последна промяна gugubugu на Пет Мар 15, 2013 11:50 am, променена общо 2 пъти
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Чет Мар 14, 2013 2:49 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Май 09, 2007 3:08 pm
Мнения: 1563
Местоположение: София
Кола: Rover 75 CDTi - 2003

Offline
Понеже стъпките са доста за това са на няколко поста.


Прикачени файлове:
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_4.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_4.jpg [ 191.33 KiB | Прегледано 20494 пъти ]
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_5.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_5.jpg [ 127.55 KiB | Прегледано 20494 пъти ]
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_6.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_6.jpg [ 167.54 KiB | Прегледано 20494 пъти ]

_________________
Double DIN мулти-медийна система с GPS
Поставен "КРУИЗ КОНТРОЛ"
Постовена електрическа щора
Поставена печка + дистанционно палене
Нови дървени апликации на таблото от истински фурнир
Дървен волан
12V изход в багажника
Дюзи за предното стъкло с подгряване
Сменен ел.мотор охлаждане
Почистен EGR клапан
Сменен филтър картерни газове
Тампони на пр.носачи от polyurethane
IsoFix за детско столче
Пуснати дневни светлини
Резистор gold 100W
Нови задни пружини
Самоотварящ се багажник
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Чет Мар 14, 2013 2:51 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Май 09, 2007 3:08 pm
Мнения: 1563
Местоположение: София
Кола: Rover 75 CDTi - 2003

Offline
Продължавам с процедурата:


Прикачени файлове:
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_7.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_7.jpg [ 194.52 KiB | Прегледано 20494 пъти ]
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_8.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_8.jpg [ 198.94 KiB | Прегледано 20494 пъти ]
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_9.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_9.jpg [ 155.95 KiB | Прегледано 20494 пъти ]

_________________
Double DIN мулти-медийна система с GPS
Поставен "КРУИЗ КОНТРОЛ"
Постовена електрическа щора
Поставена печка + дистанционно палене
Нови дървени апликации на таблото от истински фурнир
Дървен волан
12V изход в багажника
Дюзи за предното стъкло с подгряване
Сменен ел.мотор охлаждане
Почистен EGR клапан
Сменен филтър картерни газове
Тампони на пр.носачи от polyurethane
IsoFix за детско столче
Пуснати дневни светлини
Резистор gold 100W
Нови задни пружини
Самоотварящ се багажник
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Чет Мар 14, 2013 2:53 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Май 09, 2007 3:08 pm
Мнения: 1563
Местоположение: София
Кола: Rover 75 CDTi - 2003

Offline
Продължение на почистването!


Прикачени файлове:
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_10.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_10.jpg [ 169.47 KiB | Прегледано 20494 пъти ]
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_11.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_11.jpg [ 136.73 KiB | Прегледано 20494 пъти ]
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_12.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_12.jpg [ 171.5 KiB | Прегледано 20494 пъти ]

_________________
Double DIN мулти-медийна система с GPS
Поставен "КРУИЗ КОНТРОЛ"
Постовена електрическа щора
Поставена печка + дистанционно палене
Нови дървени апликации на таблото от истински фурнир
Дървен волан
12V изход в багажника
Дюзи за предното стъкло с подгряване
Сменен ел.мотор охлаждане
Почистен EGR клапан
Сменен филтър картерни газове
Тампони на пр.носачи от polyurethane
IsoFix за детско столче
Пуснати дневни светлини
Резистор gold 100W
Нови задни пружини
Самоотварящ се багажник
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Чет Мар 14, 2013 2:55 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Май 09, 2007 3:08 pm
Мнения: 1563
Местоположение: София
Кола: Rover 75 CDTi - 2003

Offline
Финален акорд! Сглобете всичко по обратния ред на демонтиране и карайте с удоволствие и без аварийно!


Прикачени файлове:
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_13.jpg
Rover_75_CDI_Cleaning_EGR_step_13.jpg [ 152.67 KiB | Прегледано 20494 пъти ]

_________________
Double DIN мулти-медийна система с GPS
Поставен "КРУИЗ КОНТРОЛ"
Постовена електрическа щора
Поставена печка + дистанционно палене
Нови дървени апликации на таблото от истински фурнир
Дървен волан
12V изход в багажника
Дюзи за предното стъкло с подгряване
Сменен ел.мотор охлаждане
Почистен EGR клапан
Сменен филтър картерни газове
Тампони на пр.носачи от polyurethane
IsoFix за детско столче
Пуснати дневни светлини
Резистор gold 100W
Нови задни пружини
Самоотварящ се багажник
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Чет Мар 14, 2013 5:53 pm 

Регистриран на: Вто Мар 08, 2011 1:04 pm
Мнения: 277
Местоположение: Пловдив,София,Лозенец
Кола: R75cdt,Gl350, BMW 1

Offline
:clap: :clap: :clap: Имам въпрос,за по-несръчните има ли фирми или хора ,които извършват тази операция 8) 8)


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Чет Мар 14, 2013 8:04 pm 
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 31, 2009 8:29 pm
Мнения: 647
Местоположение: Пловдив
Кола: Ровър 400 D16B2

Offline
Браво колега!!Хубава тема и поклон за труда и фотоотчета за свършените манипулации :resp: :resp: :resp:

_________________
Изображение


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Чет Мар 14, 2013 8:19 pm 

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 136
Местоположение: Поморие
Кола:

Offline
Браво и мерси за темата ,сега остава да го направим и ние :)

П.П. направете темата важна да не се губи ,че е много полезна :)


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Пет Мар 15, 2013 9:17 am 
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 09, 2007 10:34 am
Мнения: 139
Местоположение: София/Враца
Кола:

Offline
Браво на автора! Чудесна тема. Бих добавил за финал на цялата процедура да се прегледат О-пръстените на интеркулера, да не би да издиша от там.

А ето моето предложение: "Есть EGR — есть проблема, нет EGR — нет проблемы".

Изображение

Резултат - мотора диша по-леко, развърта по-бодро, колектора не се цапа вече.

_________________
''Див човек и силен ветар нищо не мое'ги запре...''


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Пет Мар 15, 2013 3:43 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Май 09, 2007 3:08 pm
Мнения: 1563
Местоположение: София
Кола: Rover 75 CDTi - 2003

Offline
Колеги и преди много от вас да попитат защо не махна клапана или не го затапи ......., нека прочетат това.
Какво е EGR
Рециркулация на отработените газове (ЕGR - Exhaust Gas Recirculation) повишава ефективността на работа на двигателя, намалява разхода на гориво, намалява «твърдата» работа на дизеловия двигател и детонациите в бензиновия двигател. Система се използва отдавна. За съжаление малко народ знае как точно работи - рециркулацията при първа възможност се «неутрализира», влошавайки експлоатационните параметри на автомобила.
За какво е нужна рециркулацията?
Когато температурата в горивната камера става много висока, кислорода и азот в засмукания в цилиндрите въздух започват да взаимодействат един със друг и образуват азотен окис. В бензиновия двигател кислорода е нужен за изгаряне на горивото и в дадения случай почва да недостига т.к. азота го е «откраднал». В резултат, заради непълното изгаряне на горивото двигателя губи част от мощността си, изхвърляйки в излишък NО, СО и НС в атмосферата. За икономия на гориво не може да става и дума.
Какво прави клапана на EGR-а.
Клапана на ЕGR-а е основа на цялата система и позволява на част от изгорелите газове да се върнат обратно във смукателния колектор и да се смесят със свежия въздух постъпващ в цилиндрите. Кислорода повишава температурата на горене (като например в оборудването за кислородно-ацетиленово заваряване), и по този начин за сметка на вкарването на отработени газове (т.е. изкуствено намаляване на съдържанието на кислород в състава на горивната смес) се получава намаляване на температурата на горене. Това води до намаляване на количеството на кислород взаимодействащ с азота и по този начин и към намаляване на количеството на NО.
Рециркулацията има и други предимства. В бензиновите двигатели тя намалява загубите при засмукване като намалява разликата на наляганията в дроселната клапа. По-ниските температури на горене предотвратяват детонацията, което пък позволява да се използва по-ранен момент на запалване, което пък води до увеличаване на въртящия момент. При дизелите намалява «твърдата» работа на двигателя на празен ход т.к. намаленото съдържание на кислород намалява налягането в горивната камера.
Стратегия на работа на ЕGR клапана.
Тя е различна за различните типове двигатели. При дизелите клапана на ЕGR-а се отваря на празен ход, като при това може да осигури до 50% връщане на изгорели газове към засмукания въздух. При натоварване постепенно се затваря и при пълно натоварване е напълно затворен. Той също така се затваря по време на загряване на студен двигател и на голяма надморска височина.
В бензиновите двигатели клапана на ЕGR-а затваря на празен ход и при максимално натоварване, а осигурява 5-10% рециркулация при ниски и средни натоварвания.
Регулиране на клапана на ЕGR.
Повечето системи имат затворен контур на работа, което пък изисква определена обратна връзка. Някой ЕGR клапани се управляват електрически и имат датчик за положение, който връща сигнал на електронния блок за управление на двигателя. Други системи се регулират електро-пневматически и обратната връзка се извършва по датчик за масов разход на въздух (MAF) и датчика за абсолютно налягане в смукателния колектор (МАР) или от датчика за температура на засмукания въздух.
Неизправности
Най разпространения проблем е не херметичност на клапана вследствие на нагар от сажди по гнездото на клапана. Като правило това е предизвикано от смукателната част:
- от замърсена горивна смес в следствие на не добра работа на системата за вентилация на картерните газове;
- износване на цилиндрово- буталната група;
- неизправност на турбината;
- високо ниво на моторното масло;
- неефективно изгаряне, при което остатъци от нагара се „въртят” през клапана на ЕGR-а;
- износване на дюзите, което води до намалява на точността на впръснатото гориво;
- други проблеми свързани с неизправност на датчика за масов разход на въздух (MAF), вакумната помпа, тръбопроводите и съединенията. Неизправностите могат да са поединично или в комбинация. :bigsmile:
Конкретни неизправности на компонентите
- самия EGR клапан постоянно е в контакт с горещите изгорели газове и по тази причина е звеното с най-малък живот. Основна неизправност – нехерметичност. В съвременните двигатели се използват топлообменници за намаляване на температурата на изгорелите газове преди преминаването им през клапана. Също така след гасене на двигателя се прави циклично задействане на клапана с цел „изтупване” на образувания нагар от леглото на клапана.
- соленоида за управление на EGR се използва в системите с пневмо управление. Основна неизправност – нехерметичност. В крайна сметка имаме отворен EGR.
- датчик за положение на EGR-а / датчик за степен за отваряне. При отказ светва лампа за неизправност, но без вредни последствия за двигателя.
Различните системи могат да имат различен брой компоненти, но при всички общото е EGR клапана. Нехерметичността му води до засмукване на допълнителен въздух в смукателния колектор. При двигателите с MAF – обедняване на гориво-въздушната смес от неизменения от MAF-a въздух. В двигателите с MAP – обогатяване на гориво-въздушната смес в следствие от увеличеното налягане в смукателния колектор. В двигателите с двата начина за контрол на количеството на въздуха имаме обогатяване на празен ход и рязко обедняване в преходните режими. При всички случаи заради намаляване на количеството кислород се влошава горенето. Зависимостта е сложна и затова неизправността на системата в различните автомобили е влияе на работата по различен начин. Голямо значение има количеството на върнатите газове и общото състояние на двигателя. Блока за управление на двигателя има програма, по която се стреми да стабилизира оборотите на празен ход и състава на гориво-въздушната смес. При това изпълнителния механизъм на системата за празен ход и продължителността на впръскване на гориво имат точно определени предели. Когато ЕКУ-то успее да стабилизира празния ход, то на преходните режими няма да се справи с необходимата корекция за състава на сместа, тъй като натискането на педала на газта ще доведе до увеличаване на налягането в изпускателния колектор и съответно до увеличаване на количеството на върнатите през EGR-а изгорели газове в смукателния колектор, които пък не съдържат необходимия за горенето кислород. В случая ще имаме влошено ускорение, прекъсване и възможно даже „забиване” при движение. По нататък следва: горещите газове взаимодействат с маслената мъгла в смукателния колектор (ако сте забравили – от системата за вентилация на картера, турбината...) и ускоряват образуването на нагара по стените на смукателния колектор и клапаните, по разпръсквачите на дюзите и инжекторирите и запалителните свещи (за бензините). Това води до затруднено запалване на двигателя, нестабилен празен ход, тресене, при рязко натискане на педала на газта гърмежи в смукателния колектор
Симптоми
Ако клапана се замърсен, то при отварянето и затварянето му той може да заклинва или да реагира бавно.
Ако заклинва при отваряне то това ще доведе до неефективна работа на празен ход за бензиновия двигател и намаляване на мощността на дизеловия двигател и черен дим при старите системи без датчик за масов разход на въздух (MAF).
Ако заклинва при затваряне, то това ще се отрази като „твърда” работа – чукане при дизела и повишен разход на гориво при бензина.
Ако реагира бавно, то проблемите са по-малко очевидни, но постепенно се увеличават и основно се забелязват при работа на празен ход, но и намаляват като цяло управляемостта на автомобила при преходни режими.
В отделни случаи може да светне лампата за неизправност на двигателя (МIL), което може да покаже и неизправност на катализатора (задръстване от сажди).
Колебание в показанията на налягането във смукателния колектор и в разхода на въздух показват бавна реакция и/или заклинване.

Източник : Ситроен форум

_________________
Double DIN мулти-медийна система с GPS
Поставен "КРУИЗ КОНТРОЛ"
Постовена електрическа щора
Поставена печка + дистанционно палене
Нови дървени апликации на таблото от истински фурнир
Дървен волан
12V изход в багажника
Дюзи за предното стъкло с подгряване
Сменен ел.мотор охлаждане
Почистен EGR клапан
Сменен филтър картерни газове
Тампони на пр.носачи от polyurethane
IsoFix за детско столче
Пуснати дневни светлини
Резистор gold 100W
Нови задни пружини
Самоотварящ се багажник


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Пон Апр 22, 2013 9:45 am 

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 136
Местоположение: Поморие
Кола:

Offline
с какво почистваме вътре освен с този спрей , парцалче ,четка някаква с вода направо да го измия или ?


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Пон Апр 22, 2013 1:55 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Май 09, 2007 3:08 pm
Мнения: 1563
Местоположение: София
Кола: Rover 75 CDTi - 2003

Offline
Разкисни саждите със спрея, в тръбата около клапана ползвах внимателно отвертка, но за клапана само с парцал. Топлата вода ще е много ценна, ако можеш направо мий след разкисване със спрея.

_________________
Double DIN мулти-медийна система с GPS
Поставен "КРУИЗ КОНТРОЛ"
Постовена електрическа щора
Поставена печка + дистанционно палене
Нови дървени апликации на таблото от истински фурнир
Дървен волан
12V изход в багажника
Дюзи за предното стъкло с подгряване
Сменен ел.мотор охлаждане
Почистен EGR клапан
Сменен филтър картерни газове
Тампони на пр.носачи от polyurethane
IsoFix за детско столче
Пуснати дневни светлини
Резистор gold 100W
Нови задни пружини
Самоотварящ се багажник


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Съб Май 04, 2013 7:07 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 10:59 am
Мнения: 137
Местоположение: гр.Аш окр.Хеб -Чешка Pепублика
Кола: Rover 75 CDT

Offline
Здравейте колеги.Днес свалих и почистих вентила.Реших с един куршум два заека ,но не стана.Имам нови О пръстени за интеркулера.Та свалих гуменото съединение,откачих казанчето на охладителната течност и започнах да развивам болта ,който държи коляното с пръстените.Проблема е ,че той се върти но стои на едно място.Има ли гайка отзад ,или е превъртял,и означава ли ,че трябва да свалям всичко отпред за да мога да го сваля ?Ако може някой да ми каже.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Пон Дек 28, 2015 12:58 pm 

Регистриран на: Нед Май 10, 2015 7:12 pm
Мнения: 158
Кола: Rover 75 2.0 CDT

Offline
Честито Рождество Христово колеги. Днес хубавото време ме подтикна да си поиграя и да почистя клапана. След като извадих големия маркуч и се откри вътрешността на клапана видях, че е относително чист. Но друго ме притесни. Очаквах да видя сажди, а видях черна течност- по маркуча и в клапана- като масло.... Има ли как масло да достига до там? Колата я притежавам от октомври и не е мръднало маслото, редвно го следя... Не можах да сваля колекторите, защото нямам с какво да развия долното захващане, няма лула.. Да се притеснявам ли и да я водя на доктор?


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Почистване на EGR клапан на 75-ца CDT(CDTi) ВАЖНО!
МнениеПубликувано на: Пон Дек 28, 2015 2:18 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Май 09, 2007 3:08 pm
Мнения: 1563
Местоположение: София
Кола: Rover 75 CDTi - 2003

Offline
Честита Коледа!
Ами не още. Нормално е, все пак тези коли са на по 15-години и над 200х зад гърба си. Това конденз на маслените пари от тубото. Виж и темата за филтъра на картерните газове и го смени.

_________________
Double DIN мулти-медийна система с GPS
Поставен "КРУИЗ КОНТРОЛ"
Постовена електрическа щора
Поставена печка + дистанционно палене
Нови дървени апликации на таблото от истински фурнир
Дървен волан
12V изход в багажника
Дюзи за предното стъкло с подгряване
Сменен ел.мотор охлаждане
Почистен EGR клапан
Сменен филтър картерни газове
Тампони на пр.носачи от polyurethane
IsoFix за детско столче
Пуснати дневни светлини
Резистор gold 100W
Нови задни пружини
Самоотварящ се багажник


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 15 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron