Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Статии: Mini
МнениеПубликувано на: Пет Мар 16, 2007 2:15 pm 
Администратор
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 07, 2007 12:56 pm
Мнения: 6461
Местоположение: София
Кола: Rover 600

Offline
Rover Mini

+ много маневрен, паркира на малко пространство
- сериозни дефицити в сигурността, странни седалки и неудобна позиция на седене, почти пълна липса на комфорт, висок разход, тежък волан


История на модела

6/59 Представяне на пра-Мини

1/91 Първи мотори с катализатор: 1.0 литров с 41 к.с. или 1.3 литров с 61 к.с.

1/92 Два нови мотора по 1.3 литра 52 и 63 к.с.

4/92 Представяне на вариант Кабрио

10/96 Подобрения в модела: еърбег, осъвременени колани и подобрена защита срещу страничен удар серийно, подобрения в техниката, моторът вече с многоточков инжекцион. Спиране на Кабрио

10/00 Спиране на производството

10/01 Представяне на новото Мини (BMW)

[center]
Изображение Изображение
[/center]
Откакто старата класическа версия на Мини не се произвежда се засилва и търсенето на пазара втора ръка. Сделки с добре запазени екземпляри се случват много рядко. Това е автомобил като блокче шоколад: квадратен, практичен, добър. Е, или почти...

Карането на Мини означава ежедневна борба с дълъг списък недостатъци. На първо място позицията на седене - който е по-висок от 1.50 м е принуден да разпери колена в страни като жаба, за да може да хване стърчащия от плоския кокпит волан като същевременно се мъчи да се справи с миниатюрните педали без да натиска газта и спирачката едновременно.

Всичко се управлява с прилагането на голяма доза физическа сила. Спирачката изисква доста тежък крак. Поне действието на спирачния механизъм е сравнително добро. Ускорението също никак не е лошо, особено със задължителния след 92 година 1.3 литров мотор с 63 к.с. В крайна сметка Минито тежи само 710 кг, така че ускорява бързо под съпровода на звуците, издавани от четиристепената скоростна кутия.

Возенето, дори още по-добре от звуците, дава представа за британския уникум. Минито няма ресьори, а само гумени буфери. Което си има и предимства. Дори при пълно натоварване не променя поведението си на пътя и остава стабилно и в по-остри завои. Недостатъкът е, че не се усеща омекотяване на неравностите. От друга страна именно тази стабилност и качества на шосето, недостижими за друга кола през 59 година, са забележителни дори в наши дни.

Воланът е много тежък и иска яко натискане, особено ако са монтирани дебели гуми. Но дори с такива Минито е по-добро в градски условия от много по-модерни коли в този клас. В градски условия е направо непобедим: много малък кръг на обръщане и добра видимост във всички посоки. По-малко практичен е микроскопичният багажник, който се задръства дори само от акумулатора.

Най-големият естествен враг на Минито е ръждата, която атакува всички части на каросерията. Дори тригодишни екземпляри могат да бъдат клиенти на тенекиджиите. Всичко останало може да се ремонтира сравнително лесно. Дори своеволният стартер или самостоятелно пропадащите задни странични стъкла.

Който иска да кара Мини трябва да е наясно, че забавлението е голямо, но също и рисковете.


Най-често срещани повреди

Запалване: мокри разпределителни капачки, износени свещи, дефектни имобилайзери

Волан: ключът на волана може да блокира
Горивна система: течове и чести проблеми с релето на електрическата горивна помпа.

Автор Ивайло Лаков
Източник: http://www.automediapro.com


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: