Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Пет Юли 21, 2017 6:50 pm 

Регистриран на: Пон Яну 28, 2008 9:56 pm
Мнения: 38
Местоположение: Варна
Кола: 216 SI

Offline
Здравейте,

Представям Ви още един случай! :)

Просто една лятна сутрин отказа да пали на бензин. (газовото не е инжекцион - обикновенно с изпарител). Майстора/майсторите засега нямат обяснение и съответно решение. 216 SI - британският двигател - K

Налични са следните предпоставки:

1. Акумолатора и стартера са си наред и въртят силно . Пали само на газ, но със зор.
2. Бензин има, както и помпата си работи. Последната е сменяна с нова преди 2 години. Преди две седмици отново бе разглобен резервоара за да се изясни, че тя продължава да си работи, не е запушена, не е затлачена, не е скъсан бензинопровод. Дори е направен тест с друга външна помпа и резервоар - не е от там.
3. Преди 1,5 година е отстранен имобилайзера, защото правеше проблеми и е поставено обикновенно централно заключване. Съответно е програмиран компютъра да не го търси. Операцията е извършена от специалист в тази област. От тогава до момента не е имало никакви проблеми с палене дори и в най-най-студеното време!
4. Инжекторите са проверени, че не са запушени.
5. Колата прекъсваше преди да спре да пали на бензин и както се оказва най-често при този модел - смяната на палеца оправи проблема.
6. Правени са разни тестове с осцилоскоп, кабели, свещи, бобина, предпазители.

Остава да е проблем с компютър. Съмненията са, че не подава сигнал към инжекторите.

Клиент на майсторите ми спомена " аз имах същия Rover, със същия проблем ....така и не можаха да го оправят - карах си го на газ докато го грохне и го смених"


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Съб Юли 22, 2017 10:51 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 30, 2007 6:53 pm
Мнения: 1147
Кола: 620ti

Offline
На инжектора има 2 кабела единия е + след контакт,а другия е маса сигнал от компа колко и кога да отваря инжектора,с пробна лампа първо гледате дали има + на единия кабел като е на контакт ако има закачайте пробната лампа на + и бодете другия кабел и някои върти на стартер а друг гледа лампата дали като върти мотора лампата премигва слабо да разберете дали компа управлява инжекторите

_________________
Cant nothing hold me down im going to touch the sky!!!!
Rover, for the first time was inspired by the motorbike engines. The first award winning was K-Series. The long-bolt design and the lightweight construction spanned everything form a 1.1. litre four pot to a 2.5 litre V6!!!!


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Нед Юли 23, 2017 8:40 am 

Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 7:53 am
Мнения: 422
Кола:

Offline
май специалиста изолирал имобилайзера не се е справил много добре


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Нед Юли 23, 2017 11:20 am 

Регистриран на: Пон Яну 28, 2008 9:56 pm
Мнения: 38
Местоположение: Варна
Кола: 216 SI

Offline
NoCommenT написа:
На инжектора има 2 кабела единия е + след контакт,а другия е маса сигнал от компа колко и кога да отваря инжектора,с пробна лампа първо гледате дали има + на единия кабел като е на контакт ако има закачайте пробната лампа на + и бодете другия кабел и някои върти на стартер а друг гледа лампата дали като върти мотора лампата премигва слабо да разберете дали компа управлява инжекторите


Благодаря много за съвета! Ще дам това предложение и след това ще пиша тук за резултата.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Нед Юли 23, 2017 11:21 am 

Регистриран на: Пон Яну 28, 2008 9:56 pm
Мнения: 38
Местоположение: Варна
Кола: 216 SI

Offline
nedyalkovN написа:
май специалиста изолирал имобилайзера не се е справил много добре

Възможно е, но все пак в това състояние колата върви и пали без проблем 1,5 година. Палеше без проблем и в най-студеното време.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Пон Юли 24, 2017 7:37 am 

Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 7:53 am
Мнения: 422
Кола:

Offline
това не е критерий и не значи че не може да се прецака пак.имобилайзера при ровър ограничава 2 неща,горивото и тока на стартера.всички специалисти изолиращи имо-то през горивния комп на колата го правят по 1 и същ начин.сменят чипа в компа отговарящ за приемането на сигнала от алармата.напълно възможно е чипа да се е прецакал и пак да търси сигнал.след такова спиране на имобилайзера се правят преработки и на други системи по колата за да няма звукова индикация и понеже алармата дава сигнал на централното ,обикновено спират и нея.аз лично не обичам този начин на спиране при положение че производитела е предвидил фабрично спиране.но като повечето работи в бг се получава ,обърсала си дупето ама си оцапала п....та.от друга страна е напълно възможно самия комп да е сдал багажа и да не подава ток на инжекторите.също е възможно газовия комп който ги прекъсва когато е на газ ,да не ги пуска когато трябва да е на бензин.това са все неща които се проверяват в рамките на час от всеки който знае как работят системите по 1 кола.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Пон Юли 24, 2017 8:07 am 

Регистриран на: Пон Яну 28, 2008 9:56 pm
Мнения: 38
Местоположение: Варна
Кола: 216 SI

Offline
Отново благодаря за отделеното време.
Само да спомена, че последното вероятно се изключва - обикновенно газово е (дори и то да си има някаква елементарна електроника) - не е газов инжекцион.
(Както върви с изчакването на майстора, май ще потърся друг сервиз специализиран с авто-електрониката).


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Пон Юли 31, 2017 5:41 pm 

Регистриран на: Пон Яну 28, 2008 9:56 pm
Мнения: 38
Местоположение: Варна
Кола: 216 SI

Offline
Беше направена диагностика на компютъра и управлението на дюзите(инжекторите) в същия сервиз, където беше отстранен имобилайзера. Имало някакви грешки в компютъра/софтуера по незнайна причина, които са отстранени, компютърът си управлявал нормално дюзите. Връзката се късала някъде по пътя на бензина от помпата (която си работи) до инжекторите. Другата седмица е отново на доктор.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Пет Авг 11, 2017 7:28 am 

Регистриран на: Пон Яну 28, 2008 9:56 pm
Мнения: 38
Местоположение: Варна
Кола: 216 SI

Offline
Последният доктор потвърждава същите наблюдения. Диагнозата е неработещи инжектори - помпата си работи, налягане има, ECU-то подава сигнал до инжекторите ..и до там. Днес ще пристигнат нови/втора употреба, но майстора излиза в (отпуск - все пак е август).
Колкото лаишки да звучи - чудя се дали няма да успея да ги сменя сам? Гледах разни клипове как го правят на дизелов мотор - не изглежда безкрайно сложно. Предполагам трябва да спазя някаква последователност между старите и новите - кой е 1-ви , кой 2-ри...и т.н. Но не съм сигурен дали след това не трябва да се пипа в ECU -то за да се поставят номерата на новите инжектори - нали върху главата на всеки инжектор си има изписан Х-цифрен код от букви/цифри ?


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Пет Авг 11, 2017 7:44 am 

Регистриран на: Сря Мар 18, 2015 7:53 am
Мнения: 422
Кола:

Offline
инжекторите се сменят много лесно,просто трябва да внимаваш като слагаш новите.задължително се мажат с грес опръстените за да не ги скъсаш при слагането.също така в никакъв случай не откачай маркуча за бензина идващ от филтъра.като цяло е малко съмнително всичко дюзи да спрат едновременно и аз лично не го вярвам.иначе нищо не се прави по компа след смяна на дюзи,това с кодирането се прави само на дизелите и то не на всички.като цяло мисля че те будалкат не що твоите майстори.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Пет Авг 11, 2017 7:59 am 

Регистриран на: Пон Яну 28, 2008 9:56 pm
Мнения: 38
Местоположение: Варна
Кола: 216 SI

Offline
Благодаря много за бързия отговор nedyalkovN !
За будалкане поне от последните не мога да го очаквам. Виж будалкане от незнание или неналучкване на проблема е друга работа. И на мен ми е особено странно как могат да спрат едновременно всичките от раз - то да откаже един или два ...Когато са правили тестове вчера казаха, че бензина е миришел доста лошо
Истината е, че колата е на газ и доста малко карах на бензин. И точно когато се случи този проблем в резервоара имаше дооооста стар бензин. След това сложих 10 литра нов отгоре, но както личи това не оправя проблема.
За гумените уплътнения на новите инжектори ако говориш - от един клип разбрах , че винаги се слагат нови такива и се мажат с бензин преди да се вкарат в отворите. Казваш с грес...


 Профил  
 
 Заглавие: Re: Не пали - и майстора е в шах ! :)
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 25, 2017 7:34 pm 

Регистриран на: Пон Яну 28, 2008 9:56 pm
Мнения: 38
Местоположение: Варна
Кола: 216 SI

Offline
Колата ми се струва отива към леярната. Тия K-двигатели май са пълен трап.

То бяха диагностики, то бяха проверки....След смяна на инжектори , смяна на рейка, смяна на регулатор на налягането - не иска и не иска да пали на бензин. Последната идея на майсторите беше да сменим компютъра, но се отказахме от това. Случаен клиент на майсторите ми спомяна - не се мъчи с това - имах същия Rover, като твоя , спря да работи на бензин, никой не успя да го ремонтира, карах си го на газ докато се скапе и го махнах.

Основният проблем в моментя ОСТАНА ПРЕГРЯВАНЕТО - след 3-4 нови капачки, които се оказаха май все ментета ми сложиха някаква от Fiat - уж надежна. Същата работа - прегрява и изригва дори в хладно време. Одеве минах 10 километра в града и едва я прибрах.
Чудя се дали има читав майстор във Варна, който разбира от тези проблемни двигатели и най-вече от ПРЕГРЯВАНЕТО, добавянето на термостат за да включва перката на по-ниска температура и изобщо да познава този проблем на К-серията.

Ще потърся още седмица и ако не намеря - тоя труп отива за части или направо към леярната.


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: