Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Много запазен Rover 216 Coupe си търси грижовен собственик
МнениеПубликувано на: Чет Окт 13, 2016 3:43 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2008 12:10 am
Мнения: 9
Местоположение: Русе
Кола: Rover 216 Coupe

Offline
Здравейте,

За съжаление се налага да продам любимият ми Ровър 216 Купе понеже се сдобих с по-голяма и съвременна семейна кола и нямам къде да държа 3 коли.

Притежавам колата от декември 2008, тогава на 106к (от първи собственик в Италия, има всички книжки и документи от закупуването през 1994), сега на 163к. За тези 8 години е държана в гараж и е поддържана до последно без оглед на средствата. Километрите са навъртяни главно извън града по почивки и командировки, в топлите месеци. Колата няма никакви ръжди и не е виждала зима и зимни гуми (работата ми е на 10 минути пеша, центъра ми е на 5 минути пеша, програмист съм). Поддържана е само в сервиз "АТ Бацалов" (бившият "Технотранс" Русе). Имам разпечатки за всичко правено в последните 3-4 години. Пребоядисана е професионално в сервиз "Автосвят" в Русе през август 2013, за 2000 лева. Причината за пребоядисването беше, че лаковото покритие на тавана и на капака беше почнало да изгаря, а не заради удари или ръжда (имам снимки как е изглеждала точно преди пребоядисването).

Технически колата е много стегната и се държи на пътя много стабилно, без никакви странни шумове. Окачването си е заводски твърдо и поради това единствените потраквания на по-лош път са от интериорните панели и от стъкления таван. Двигателят работи много гладко, а динамиката и шумът са много приятни и дори при форсиране на 7000 оборота няма никакъв пушек. За тези близо 60к километра, двигателят не ми е създавал проблеми и никога не е отварян. Карана е само с бензин 100 октана от ЕКО, OMV или Shell, и бутилирани масла 10W40 Valvoline, Repsol и Total Quartz.

По колата няма абсолютно никакви "побългарявания" и интервенции, нарушаващи оригиналния заводски вид, както във визуално, така и в техническо отношение. Външният вид е точно такъв, какъвто бихте го видели в каталог или брошура на Ровър от началото на 90-те години. Пазена е много и редовно е почиствана маниакално както отвън, така и отвътре (предимно с препарат за табло Nigrin и с препарат за мокети и тапицерия TurtleWax). Гумените уплътнения по цялото купе също са минавани редовно със специален препарат. Непушач съм. Дори и в Европа в момента е вече много трудно да се намери по-чист и по-запазен екземпляр.

Всички технически забележки:

- При по-силно каране (разбирайте 150-160 на магистрала, 120-130 на автомобилен път) има разход на масло от около 300 мл на 1000 километра, при нормално каране - 100, 150 мл. Вероятно е от уплътненията на клапаните защото няма абсолютно никакви други признаци за проблеми с двигателя - нито пушек, нито загуба на мощност, нито прегряване, нито тракания.

- Съвсем малък теч на масло, който се забелязва предимно след дълго каране и оставя петънце на асфалта с площ не повече от 1 квадратен сантиметър.

Всички външни и интериорни забележки:

- Две леки и почти незабележими драскотини от паркиране на предната броня;
- Една съвсем миниатюрна драскотина (1-2 мм) на обвивката на дясното огледало;
- Стъклото на шофьорската врата съвсем малко "захапва" в края гуменото уплътнение (имало го е дори на някои нови такива Ровъри). При съвсем малко спускане и вдигане на прозореца при влизане се оправя;
- Подлакътникът на шофьорската врата е леко деформиран. Явно предният собственик е имал навик да се обляга на него често;
- Има специален "трик" за затваряне на багажника - трябва с пръст да се бутне навътре зъбчето на бравата и тогава да се затвори. При отварянето няма никакъв проблем - както от купето, така и с ключ;
- Има леко протриване на дъното на шофьорската седалка (страничните части за придържане на гърба са перфектни и от двете страни).
- Счупена пластмасова врътка за усилване на Sony CD плейъра. Врътката си работи без проблем, просто е по-неудобно да се завърта без пластмасовото покритие.

Важни моменти от сервизната история:

- Сменена фабрична с афтърмаркет аларма кратко след закупуването, през 2009;
- Сменено предно стъкло през юни 2011 (старото имаше леки драскотини, сегашното и в момента е перфектно);
- Сменени нови летни гуми Kumho 185/55/15, сложени през лятото на 2012, в момента на около 28к пробег;
- Сменени 4 диска, накладки и спирачна течност през есента на 2012, в момента на около 25к;
- Сменен акумулатор Bosch S5 Silver Plus (54 Ah) през пролетта на 2013;
- Сменени ангренажен ремък (Gates), ролки, водна помпа и всички пистови ремъци на 141к през пролетта на 2013;
- Сменен съединител-комплект Valeo и масло на скоростната кутия на 141к (извадихме оригиналният съединител с подобаващо износване за този пробег, което доказва, че колата не е "превъртана");
- Сменени 4 амортисьора Monroe, пак на 141к.

Информация и спецификации:

- Първа регистрация: април 1994;
- Двигател: бензин 1600 кубика, Хонда D16A8 (НЕ е ровърската К-серия, а чисто хондов като на CRX от тези години), 122 к.с. при 6800 оборота;
- Кутия: 5-степенна ръчна;
- Цвят: British Racing Green (код: HNA);
- Тегло: 1085 кг;
- ГО до 15 Октомври 2017, винетка за 2016;
- Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Rover_200_Coupe (в статията има снимка на колата ми преди пребоядисването).
- Снимки преди пребоядисването (виждат се дефектите по боята, заради които е пребоядисана): https://goo.gl/photos/zGWbxYEaidMYCS4Q6
- Снимки веднага след пребоядисването: https://www.flickr.com/photos/65390198@N07/
- Текущи снимки от Октомври 2016: https://goo.gl/photos/gusYhFWHndtMzvEHA
- Снимки на сервизната история за последните 3 години: https://goo.gl/photos/ukkKHk6Egb6ddh1m6

Засега публикувам обявата само тук и в classiccar-bg, защото знам, че много малко хора могат да оценят подобен автомобил и защото искам колата да попадне на грижовен собственик. Ако колата се поддържа по същия начин и се съхрани в текущия си вид, в бъдеще само ще увеличава стойността си и ще привлича все повече внимание като рядък янгтаймер.

Цена: 3100 лева с коментар в ограничени, разумни граници, само след оглед. Колата се намира в Русе, близо до новото кръгово и може да бъде видяна след предварителна уговорка.

За контакти: 0896 792 287 (Благовест Буюклиев) или на електронна поща blagovest.buyukliev [at] gmail.com.


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: