Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Дроселова клапа на мотор К-серия
МнениеПубликувано на: Нед Апр 26, 2009 1:28 pm 
Просто Antifen
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 21, 2007 9:34 am
Мнения: 885
Кола:

Offline
Дроселовата клапа, и тялото й (Throttle Body съкратено TB), на мотор К-серия независимо от обема 1,4/1,6/1,8 е пластмасова с вътрешен диаметър 48мм (на някои мотори се среща и метална но диаметъра й също е 48мм). Практиката и чуждестранните форуми говорят, че именно на дроселовата клапа се дължи проблема с оборотите на мотора т.е. високи обороти на празен ход и бавно падане и задържане на оборотите от 3000 до празен ход както и придърпване и прекъсване при ускорение от празен ход (лоша приемственост).Решението на проблемите и подобрението на работата на мотора се състои в замяна на дроселовата клапа с метална такава с вътрешен диаметър 52мм (монтира се оригинално на MG) като дори се повишава мощността на мотора с около 3к.с.Номенклатурния номер на подобрената/модифицирана метална дроселова клапа е 'MHB000261' (номенклатурния номер е щампован от горната страна на фланеца за захващане), окомплектована е с потенциометър TPS, и замяната й е лесна без необходимост от нищо повече допълнително и е приложима за всички обеми на мотора (1,4/1,6/1,8 ).След замяната й е желателно да се извърши 'ресет на стъпковото моторче за празен ход' преди да се стартира мотора.
п.п.Въпроса за цената оставям отворен и зависи от доставчика. Чрез цитирания номенклатурен номер може да се търси в 'еBay'.

_________________
'Хюстън, имаме проблем!'


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 27, 2009 2:59 pm 
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 8:45 pm
Мнения: 107
Местоположение: София
Кола:

Offline
Браво! Напълно подкрепям темата и написаното. Както бях писал в една тема започната от мен преди 6 месеца. Аз страдах от изброените проблеми. И си закупих TB ново от ebay излезе ми 18 паунда с транспорта. Поздрави.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 17, 2009 8:14 pm 
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 09, 2007 7:59 pm
Мнения: 52
Местоположение: София
Кола:

Offline
В момента имам проблем с тази дроселова клапа:Като я мърдам леко с пръсти на запален двигател оборотите се менът.Има едно положение при което моторът направо изгасва.Имам чувството, че някъде нещо не прави добър контакт и мисля да я облея с контактен спрей след като я разглобя :) .Дали ще се оправи :shok: ?Може ли някой да ми каже от къде да си кяпя нова освен от еBay, че май натам отиват нещата.В Трейдкар казаха 144лв.Трябва ли после да се прави задължително диагностика?

_________________
ROVER 214 16V кабрио


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 17, 2009 8:38 pm 

Регистриран на: Сря Окт 22, 2008 8:33 pm
Мнения: 18
Кола:

Offline
За по непросветените някой ще качи ли снимка на тая дроселова клапа :?:


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 17, 2009 11:54 pm 
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 09, 2007 7:59 pm
Мнения: 52
Местоположение: София
Кола:

Offline
След по-задълбочено ровене във форума да уточна, че това което мърдам с пръсти е потенциометъра на дроселовата клапа /TPS/:) .Почти съм сигурен, че проблема е там :roll: .В тази връзка може ли да се оправи според вас с разкачане на потенциометъра от дроселовата клапа и почистване с контактен спей?И ако не стане някой знае ли къде продават само потенциометър, без клапа в комплект.

_________________
ROVER 214 16V кабрио


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 18, 2009 9:44 pm 
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 09, 2007 7:59 pm
Мнения: 52
Местоположение: София
Кола:

Offline
Оправих проблема :) .Една от трите клеми обединени в общ кабел който се свързва от дясно на дроселовата клапа правеше лош контакт.Разрязах пластмасовата обвивка, в която влизат трите жила на кабела, облях с контактен спрей.После ги наместих и изолирах добре.Запечатах всичко с прозрачен силикон.Моторът се държи отлично.Оборотите са точно както трябва.Дано всичко да е наред...

_________________
ROVER 214 16V кабрио


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 24, 2009 8:55 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Май 14, 2008 1:31 pm
Мнения: 103
Местоположение: Младост 3
Кола:

Offline
ivan_sv написа:
За по непросветените някой ще качи ли снимка на тая дроселова клапа :?:


http://www.mg-rover.org/howdoi/showart.php?ArtID=281


 Профил  
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Вто Юли 21, 2009 11:21 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
колеги това става ли за ровер 1.6 82 кв К-серия

ЛИНК


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юли 24, 2009 6:29 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 3:58 pm
Мнения: 48
Местоположение: Стасбург,Франция
Кола:

Offline
56mm throttle body that will fit straight onto your existing manifold of any K series engined rover
56 мм дроселова клапа, която пасва директно на който и да е Ровър с двигател К серия. Става и това е правилното решение :D :D :D

_________________
214 SI,16v,1999


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юли 24, 2009 7:05 pm 

Регистриран на: Пон Авг 06, 2007 9:42 pm
Мнения: 83
Кола:

Offline
Според английския форум 56 мм диаметър на дроселовата клапа /throttle body/ е прекалено голям и има обратен ефект - постъпващият въздух няма достатъчна скорост. / Тая в ибей е от Метро Турбо/. Достатъчен е 52мм - оригинално се вгражда на MG ZR /ZS с VVC или турбо двигател 1,8 литра. Всички коли след 2001г са с алуминиева дроселова клапа. За двигателите с 87 коня вдига мощността до 103, както си е при масовите ровъри, но изисква подмяна и на жилото за газта.
Проблемът при пласмасовите се появява от:
-затягане на жилото /ръждясало или скъсано/
- омаслевяне отвътре на самата дроселова клапа - в нея влиза единия отдушник на картерните газове - почиства се с чиста кърпа и някакъв обезмаслител / или бензин/.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Авг 14, 2009 7:11 pm 
Просто Antifen
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 21, 2007 9:34 am
Мнения: 885
Кола:

Offline
Проблема на пластмасовата дроселова клапа е в пластмасата, тъй като тялото й се криви от температурата и не е точна окръжност и самата клапа започва да трие по стените и да задържа и да не затваря достатъчно.Някои казват, че ако се махне скобата на маркуча за въздуха (идващ от кутията на въздушния филтър) положението се подобрява защото скобата е много силна и огъва пластмасата а като се нагрее става изкривяването.

_________________
'Хюстън, имаме проблем!'


Последна промяна Antifen на Сря Май 05, 2010 3:52 pm, променена общо 1 път

 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 28, 2009 8:06 pm 

Регистриран на: Съб Яну 03, 2009 6:23 pm
Мнения: 35
Местоположение: Пловдив
Кола:

Offline
Здравейте,да попитам има ли някой които е с такава ,някакви впечатления. В ebay се намират нови срещу сума от 109 f без доставка в пловдив срещу 360лв .Та въпроса ми е заслужава ли си парите???


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 08, 2009 7:49 pm 
stanislav написа:
Според английския форум 56 мм диаметър на дроселовата клапа /throttle body/ е прекалено голям и има обратен ефект - постъпващият въздух няма достатъчна скорост. / Тая в ибей е от Метро Турбо/. Достатъчен е 52мм - оригинално се вгражда на MG ZR /ZS с VVC или турбо двигател 1,8 литра. Всички коли след 2001г са с алуминиева дроселова клапа. За двигателите с 87 коня вдига мощността до 103, както си е при масовите ровъри, но изисква подмяна и на жилото за газта.
Проблемът при пласмасовите се появява от:
-затягане на жилото /ръждясало или скъсано/
- омаслевяне отвътре на самата дроселова клапа - в нея влиза единия отдушник на картерните газове - почиства се с чиста кърпа и някакъв обезмаслител / или бензин/.
тука половината неща не отговарят на истината.клапата си е много добра за к -серията,аз карам с такава(собствена преработка)вече 4-5 мес., а р 200/400 преди 95г всички са с такава клапа.жилото не се сменя,то си е абсолютно същото.маслото по клапата отива там с цел,да я смазва и не е проблем.


  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 04, 2010 10:42 am 

Регистриран на: Съб Юни 02, 2007 11:15 pm
Мнения: 38
Местоположение: Панагюрище/София
Кола:

Offline
И сега ако искам клапата да си я сменя от какъв модел става, че нещо се омотах в темата ? Само от ZR ( с какъв двигател ) или и от друг модел ?


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юни 05, 2010 6:01 pm 
Просто Antifen
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 21, 2007 9:34 am
Мнения: 885
Кола:

Offline
Не те интересуват никакви модели на ровър!Купуваш си клапа с номер 'MHB000261' и си я сменяш сам.

_________________
'Хюстън, имаме проблем!'


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: