Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 60 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Фев 20, 2008 7:05 pm 
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 21, 2007 4:14 pm
Мнения: 1938
Кола: D13B2, D14A4, F18A3

Offline
Ими при почти всики Хонди датчика (-ците, при Прелюда са 3 датчика) са на идуктивен принцип. Войната ще е голяма, защото не съм експериментирал дали може да се сложи на Хонда аванс процесор. Преполагам че ще ошашкаме основното ЕКУ, ако промениме само единия от тачиците с накакво закъснение(повечето ТАП са с един вход). Но както и по-горе писах ефекта е почти нулев, защото Хондите са си по "дифолт" с доста агресивни аванси. Примерно и аз се втещих, като премерих на оригиналното ми ЕКУ на празен ход 18,5 градуса предварение , а при товар на 2000 оборота 33 г. предварение, в "лютеницата закопава около 47 градуса и т.н.
Мисля, че няма смисъл експеримента, но винаги може да се пробва..., но задължително би трябвало ТАП-а да баца със софтуерна настройка само в зоната 1000 - 3000 об., а такива малко познавам като цяло...

Горното е цитат.

Та на въпроса, почти няма разлика във вървенето на газ и бензин, наистина съвсем леко е по спъната колата, но човек лаик няма да разбере дали върви на газ или на бензин. От 900 оборота и рязко натискане педала на газта колата ускорява без забиване или хълцане, независимо от предавката, както и на бензин. Детонация в всмукателния колектор не е имало и се надявам да няма. Единствено проблема е че при 180км/ч на газ спира да ускорява, което според мен е въпрос на настройка.
Дали и трябва аванс процесор според теб ?


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Фев 20, 2008 8:31 pm 
Аватар

Регистриран на: Пет Май 11, 2007 6:36 pm
Мнения: 339
Местоположение: Бургас
Кола:

Offline
Не знам колко е уместна намесата ми, но проблемът на газта и метана е по-ниската им калоричност, което прави колите дори с идеална центровка на газ по мудни от бензиновите. Така, че каквито и настройки да се правят и каквито и аванс коректори да се слагат не може да се докара с точност вървенето на бензин. Колкото до детонациите доколкото знам се появявят там където има горене- нито във всмукателния нито в изпускателния колектор, а в самия цилиндър. Имено затова повечето хондови двигатели са снабдени с така наречения "knock senzor" който дава инфо на ЕСМ ,че двигателя детонира за да вземе мерки.

_________________
This tricycle from 1884 is the first vehicle sold with the Rover-name.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Фев 21, 2008 12:21 pm 
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 27, 2007 4:18 pm
Мнения: 12
Местоположение: София
Кола:

Offline
Rover-Explorer написа:
Не знам колко е уместна намесата ми, но проблемът на газта и метана е по-ниската им калоричност, което прави колите дори с идеална центровка на газ по мудни от бензиновите. Така, че каквито и настройки да се правят и каквито и аванс коректори да се слагат не може да се докара с точност вървенето на бензин. Колкото до детонациите доколкото знам се появявят там където има горене- нито във всмукателния нито в изпускателния колектор, а в самия цилиндър. Имено затова повечето хондови двигатели са снабдени с така наречения "knock senzor" който дава инфо на ЕСМ ,че двигателя детонира за да вземе мерки.

Не е баш така, да ти кажа. Мудността на моторите конвертирани на газ идва принципно по две причини, първата е известната инертност с която двигателя засмуква газта от изпарителя породена от принципа на работа на газовите уредби от първо и второ поколение и липсата на т.нар. ускорителна помпа, която съществува в бензиновите карбуратори. Втората причина е че газта в т.ч. пропан бутана и метана горят по-бавно от бензина, поради това е необходимо повече време, за да изгори горивовъздушната смес съставена от да речем пропан-бутан и въздух , поради необходимостта от повече време за изгаряне е необходимо сместа да се запали по-рано, което на практика е аванса :) Калориите нямат отношение към ускоряемостта на автомобила. Напълно е възможно, правено е и се прави автомобил на газ, който да ускорява и да работи като бензиновия си събрат.
Колкото до детонации - важно е да се отговори, какво аджеба е детонация, а горене може да има освен в цилиндрите също така в смукателния колектор и почти винаги го има в изпускателният :)


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Фев 21, 2008 7:27 pm 
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 21, 2007 4:14 pm
Мнения: 1938
Кола: D13B2, D14A4, F18A3

Offline
mihailenator написа:
Колкото до детонации - важно е да се отговори, какво аджеба е детонация, а горене може да има освен в цилиндрите също така в смукателния колектор и почти винаги го има в изпускателният :)


За всичко си прав, но колегата Rover-Explorer сигурно пише за детонационно горене на горивовъздушната смес в цилиндъра, което е крайно неблагоприятно за мотора. Не знам къде може да се монтира този "knock senzor", ако колегата знае, да каже.
В смукателния колектор не е желателно да има горене, независимо какво, но ако предварението на запалването е много по голямо от необходимото, изгарянето на сместа в цилиндъра започне преди пълното затваряне на всмукателния клапан/и/, тогава е неизбежно и води до разходи.
Възможно е на пропан-бутан автомобила да върви повече от на бензин, разбира се с голям разход.
Поздрави !


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Фев 21, 2008 10:44 pm 
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 21, 2007 4:14 pm
Мнения: 1938
Кола: D13B2, D14A4, F18A3

Offline
jorometala написа:
дори да има неизгоряла смес тя изгаря в изпускателните тръби което е за препоръчване пред това в смукателните колектори.


Колега, след такта работа при движение на буталото от долна към горна мъртва точка са отворени изпускателните клапани, няма връзка между всмукателният колектор и горивната камера.
От къде ще се запали новата смес ?
Ако има не изгоряла смес от предишен такт, този двигател изобщо няма да може да работи.

knock sensor - по кой начин ще разбере, че при такт работа има детонационно горене, след като няма достъп до него ?


Последна промяна sebulba на Пет Фев 22, 2008 6:44 pm, променена общо 1 път

 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 22, 2008 6:18 pm 
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 21, 2007 4:14 pm
Мнения: 1938
Кола: D13B2, D14A4, F18A3

Offline
jorometala написа:
а Rover-Explorer кажи за кой точно модел на ровер(с кой двигател) говориш дето има детонационен датчик (т.н. knock sensor). Ако можеш и да да го подплатиш с доказателства ще е най-добре. (не че е невъзможно но не съм го срещал на хондовските двигатели които съм имал целта да разгледам - не че са много но все пак)
аиде всички със здраве

:?:


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 22, 2008 9:07 pm 
Аватар

Регистриран на: Пет Май 11, 2007 6:36 pm
Мнения: 339
Местоположение: Бургас
Кола:

Offline
sebulba написа:
jorometala написа:
а Rover-Explorer кажи за кой точно модел на ровер(с кой двигател) говориш дето има детонационен датчик (т.н. knock sensor). Ако можеш и да да го подплатиш с доказателства ще е най-добре. (не че е невъзможно но не съм го срещал на хондовските двигатели които съм имал целта да разгледам - не че са много но все пак)
аиде всички със здраве

:?:

Като за начало: http://forums.hondabg.com/index.php?sho ... 0%B4%D0%B0
че нямам много време да търся, като за край- много се смесват понятията. Детонация представлява изгаряне на горивовъздушната смес в състояние на компресия примерно десет пъти по-бързо от нормалното. При това в дъното на буталото се наблюдава вибрация която се възприема като метално чукане. Двигателите с по-голяма компресия са по-склонни към детонация, и именно на тях се монтира нок сензор. при каране с по-нисък октан бензин трябва да се върне предварението за да се избегнат детонации. Сега остава да намерите грешките в разсъжденията си. :?:

_________________
This tricycle from 1884 is the first vehicle sold with the Rover-name.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 22, 2008 10:35 pm 
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 21, 2007 4:14 pm
Мнения: 1938
Кола: D13B2, D14A4, F18A3

Offline
При мен няма грешка в разсъжденията.
Детонационното горене е изгаряне на г.в.смес последователно в
различни обеми компресирана такава в горивната камера, като действието на това изгаряне не е концентрирано върху челото на буталото и извършената работа е пъти по малка от действително възможната. Същото е свързано с метално чукане или т.н. чупене на орехи, което скапва мотора.

Май се отклонихме от темата... ;)


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Фев 23, 2008 8:31 pm 
Истински потребител
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 27, 2007 11:22 pm
Мнения: 430
Местоположение: София
Кола:

Offline
И Rover-Explorer и sebulba сте прави и двамата за определението за детонация. А този кнок сензор ако сьществува би трябвало да е инсталиран в горивната камера иначе няма начин според мен от кьде да вземе информацията. За метана незнам ама пропан бутана е с по голямо октаново число от бензина и е по устоичив на детонации и може да работи с по голям аванс без детонации.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Фев 24, 2008 10:38 am 
Аватар

Регистриран на: Пет Май 11, 2007 6:36 pm
Мнения: 339
Местоположение: Бургас
Кола:

Offline
За да затворим подтемата за Нок сензора ето цитат от рейва отнасящ се за двигателите Т-серия, предназначени за монтиране в самолети от 2ра, 4та, и 6та серия на Роувър:
"T-Series only-The knock sensor is a capacitive device mounted in
the cylinder block between Nos. 2 and 3 cylinders
below the inlet manifold. The sensor monitors noise
and vibration in the engine and passes this
information to the ECM which is able to identify the
characteristics of the knocking and make the
necessary adjustments to the ignition timing of
individual cylinders." :idea:

_________________
This tricycle from 1884 is the first vehicle sold with the Rover-name.


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 60 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: