Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Добавяне на датчик който стартира перката на по-ниска темп
МнениеПубликувано на: Нед Апр 24, 2011 7:37 pm 
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 8:45 pm
Мнения: 107
Местоположение: София
Кола:

Offline
Здравейте колеги!
Отдавна бях замислил да добавя такъв датчик, както много други са направили вече.
Тук ще постна малко снимки и обяснение как направих тази модификация.
При този вариант не се ползва никакво реле и не се реже "дебелия" кабел на перката. Автомобила остава с 2 скорости на охл. перки. При свързване директно перката за акумулатора тя ще стартира на високата си степен, освен ако не е сложено някакво съпротвление, аз не съм видял някой да споменава за такова. Така перката ще се амортизира много бързо, а това не е добре. Те са скъпи. :)
Не съм запознат дали друг колега е направил това. Така че приемете го като приятелски съвет.
!Моля всеки да прави тази модификация на "своя глава" не отговарям за неработещи коли!

Давате на някой стругар задачка да направи тетка с резба за закупения от вас датчик. Каква температура ще изберете е изцяло ваше решение.
Моята изглежда така. ( Моля игнорирате телта :) )
Монтирате я на маркуча който виждате на снимката.
Изображение

Тук ще разясна как се осъществява стартиране на първа и втора скорости на охл. перка на Rover 416si 96 година с климатик.

Двете перки биват свързвани последователно от ECU-то за да стартира 1-ва степен и успоредно за стартира 2-ра степен. Това е цялата философия.
Подбирате датчик с подходящи градуси. Аз имах такъв от VW който е: 1-ва степен старира при 95 градуса и спира при 85 гр. и втора степен 102 до 92. Дали е подходящ незнам. Аз оставам това на екпертите от VW, термостата на автомобила от който взех датчика започва да отваря при 87гр и е напълно отворен при 98 гр. което почти напълно съвпада с този на Rover. Тук трябва да вметна че аз съм с PRRT термостат което (лично мое мнение) е доста важно.
Свързвате "първия" извод от този датчик за удобна за вас маса. При мен е означен с + при вашият датчик ще намерите как е означен. :)

След това намирате релетата които отговарят за перката и други работи.
На долната снимка съм ги посочил със стрелка.

Изображение

Намирате синьо-сив кабел ( на малкия куплонг е), заголвате го и запоявате към него кабела от извода за по-ниските градуси. Така при достигане на дадената температура ще бъде подадена маса на релето което отговаря за перките.Това ще стартира двете перки свързани последователно.

Намирате жълто-син кабел ( до горния е) и запоявате за него кабела от извода за по-високите градуси. Така ще бъдат стартирани двете перки успоредно и ще са на максималната си "скорост".
Изображение

Пояснение.
При този модел rover главното реле остава енергезирано поне 6 минути (не помня точно колко е) след гасене на автомобила.
При свързване на датчика по описания горе начин, след гасене на автомобила перката ще продължи да се върти докато не спадне температурата или не изтече споменатото горе време.
Успех на всички!


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 12:00 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 30, 2007 6:53 pm
Мнения: 1149
Кола: 620ti

Offline
:clp2: много добре си направил,за гарнитура на главата забравяш вече :D само е по добре датчика да спира на 90 и на 95 да я пуска :)

_________________
Cant nothing hold me down im going to touch the sky!!!!
Rover, for the first time was inspired by the motorbike engines. The first award winning was K-Series. The long-bolt design and the lightweight construction spanned everything form a 1.1. litre four pot to a 2.5 litre V6!!!!


 Профил  
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 1:55 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
похвално колега че си играл доста, но според мен този твой датчик е с доста големи разлики за включване и изключване на температурната. втората скорост на 102 градуса. оригиналното е на 103-106 ако не се лъжа.доста са близки. това че перката се износва на 2 скорост не е много верно.то е електромотор.дали ще работи 10-15 мин на бавна скорост или 3-4 мин на бърза скорост едва ли има значение на живота на електромотора.но всеки си има право на мнение.аз правя нещо подобно само че доста по опростено за монтаж и свързване.и тетката е подобна само че доста по каса.около 6-7 см. за оригиналния термостат на 88 градуса.доколкото знам аз това 88 означава че на 88 градуса е напълно отворен а не че на 88 градуса започва да отваря.поне така сам чувал аз.ако греша нека някои ме поправи.аз слагам датчик марка "BEHR" на 95-90 градуса.ето и няколко снимки от мен.въпросната тетка е изработвам на струг.ако някои иска може да ми пише на л.с.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


 Профил  
 
 Заглавие: Re: :)
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 2:38 pm 
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 8:45 pm
Мнения: 107
Местоположение: София
Кола:

Offline
NoCommenT написа:
:clp2: много добре си направил,за гарнитура на главата забравяш вече :D само е по добре датчика да спира на 90 и на 95 да я пуска :)

Аз си бях харесал един от пежо 1-ва пуска на 97 и спира на 92 а 2-ра пуска на 101 и спира на 96, но а днес да купя а утре и накрая сложих този който имах в мазето :)

gottogetit написа:
похвално колега че си играл доста


Благодаря за похвалите.
Но смятам че предложения от мен вариант е далеч по-лесен от предлагания от теб.
А относно градусите. Засега ще оставя този. И пак ще напиша :) аз ще се доверя на специалистите от VW. Щом те са преценили че е добре да сложат такъв защо да не ползвам и аз него :)

Термостата на ровер започва да отваря при 88 градуса +-2 гр и е напълно отворен при 98+-2 гр ( по спомен е горната граница) отвори Рейв там е описано. :)
Не съм запознат да има автомобил на който директо да се включва 2-ра степен на охл перка (може и да бъркам) така че: Всеки да решава за себе си :)
Успех на всеки който иска да моделира :D


 Профил  
 
 Заглавие: Re: :)
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 6:24 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
kalindd написа:
NoCommenT написа:
:clp2:
Не съм запознат да има автомобил на който директо да се включва 2-ра степен на охл перка (може и да бъркам) така че: Всеки да решава за себе си :)


ами колега моя ровер 416... без климатик няма бърза и бавна степен.директно бързата.предполагам и много други коли са така :)


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 8:36 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 30, 2007 6:53 pm
Мнения: 1149
Кола: 620ti

Offline
май е най добре да се ползва термостат от т-серия,пише че на 82 почва да отваря,на 86 е по средата,а на 88 е напълно отворен,щото другите май на 82 са напълно отворени и двигателя по бавно загрява,а по уреда на таблото не се разбира щото той на 60 градуса отива на средата :D

_________________
Cant nothing hold me down im going to touch the sky!!!!
Rover, for the first time was inspired by the motorbike engines. The first award winning was K-Series. The long-bolt design and the lightweight construction spanned everything form a 1.1. litre four pot to a 2.5 litre V6!!!!


 Профил  
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 8:53 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
да аз като гледам допълнителния уред за измерване на температурата на антифриза.около 60-70 градуса заводската стрелка отива в средата и си стои там до 110-115gradusa и след това започва да се вдига, когато вече е малко късно и белята е станала.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 8:54 am 
Аватар

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 8:45 pm
Мнения: 107
Местоположение: София
Кола:

Offline
Ако ще и 18 термостата да инсталира човек :) гарнитурата ще се "думне" :) Просто такъв им е модела на нашите колици. Но за цената която даваш получаваш сносен автомобил.

Най-добре е да се инсталира PRRT термостат на 82гр (мое мнение).
Доста сайтове и размисли съм чел :) и тази мярка ми се вижда най-логична. Този термостат дава допълнителна охл. течност още прeди достиганете на работна температура. Големината на "малкия кръг" се увеличава малко, термостата реагира по-адекватно на температурата на двигателя защото е по-близо до изхода на двигателя. Тръбата от която водната помпа засмуква охл. течност е с по-голям цолаж и така се получава по-голям "water-flow" както му казват :)
При стария вариант помпата просто не успява да засмучe достатъчно охл течност и така покачването и спадането на температурата не е плавно.
За датчика на перката който обсъждаме :) gottogetit ти какъв слагаш каза 95-90 , а има ли темп. за втора скорост ? И каква е тя? Да ползвам като твоя. :)
Не съм чел в rave cd с колко скорости се осъществява охлаждането на кола без клима. Но все си мисля че трябва да има 2 скорости. Но трябва да се прочете. :)
Друго хубаво нещо е да се инсталира датчик за нивото на охл течност в казанчето. Ама много пари излиза към 100 лв минимум е казанче и датчик. Но тогава просто си караш колата и не отваряш капака всеки път преди да тръгнеш на път.
Поздрави!


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 28, 2011 12:46 pm 

Регистриран на: Чет Апр 08, 2010 9:26 am
Мнения: 131
Местоположение: Пловдив
Кола: РОУ 25

Offline
Хи. Колегата gottogetit ми сложи по своя вариант датчик и сега мисля че съм се подсигурил поне малко. Перката си се включва точно като се заседя малко повече на някои дълаг светофар...докато преди грам не ми се включваше но явно е имало някав проблем. Включва се на пълни обороти и за около2-3-4 мин спира. Според мен си заслужава :D


 Профил  
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Съб Май 28, 2011 6:44 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
Mecata написа:
Хи. Колегата gottogetit ми сложи по своя вариант датчик и сега мисля че съм се подсигурил поне малко. Перката си се включва точно като се заседя малко повече на някои дълаг светофар...докато преди грам не ми се включваше но явно е имало някав проблем. Включва се на пълни обороти и за около2-3-4 мин спира. Според мен си заслужава :D

радвам се че всичко работи добре и дано ти върши дълги години работа :) лека и безаварийна.
ако някои иска да му направя и на него да ми пише на л.с.


 Профил  
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Съб Юни 04, 2011 8:11 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
колеги ето готовия комплект за един колега от София.готов за инсталиране.монтира се за около 1 час.няма нищо сложно. ако на някой му се идва в Асеновград, мога да му го монтирам аз.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 07, 2011 2:30 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Окт 17, 2007 8:40 am
Мнения: 79
Кола:

Offline
Комплекта беше за мен, идва с всичко необходимо за монтиране. Самото монтиране е много лесно, на мен ми отне 30мин ( без да бързам). Лично аз съм много доволен.

_________________
1999 Rover 200 1.4-16v (с нов собственик)
1996 Renault Clio 1.4 s (всекидневката)
1990 Mercedes-Benz 190E 3.0-24v турбо


 Профил  
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Сря Юни 22, 2011 10:41 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
ето какво събрах за един колега с ровер който иска да си следи температурата на водата по точно :)

Изображение

Изображение


 Профил  
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Сря Юли 13, 2011 3:22 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 11:43 pm
Мнения: 335
Местоположение: Asenovgrad
Кола:

Offline
хайде колеги лятна промоция.да запазим двигателите си от жегите.
цялата система за подобрение на охладителната система, готова за инсталиране за 52 лева, с немски датчик на "BERH" и за 42 лева с италиански (китайски) датчик. с написани подробни инструкции за монтаж.
ако на някои не му е занимава и иска да дойде до Асеновград ще му монтирам системата за 1 час, срещу 8 лева допълнително. който иска повече информация да ми пише на л.с.
Изображение


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юни 03, 2012 11:07 am 
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 28, 2010 10:26 pm
Мнения: 222
Местоположение: Бургас
Кола:

Offline
Реших да я вдигна тази тема защото мисля че ще е актуална.

Та колега чудно ми е каква е цената на комплекта без датчик защото имам поне 5 датчика, разбира се не знам дали това е част от твоята оферта.....

Също така тук е момента да се види ако има още някой от Бургас които да иска това приспособление може да се организираме да ги пратиш на куп по куриер, но това е само предложение.


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: