Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 39 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Rover 400/200 мотор: К-серия - смяна на антифриза
МнениеПубликувано на: Вто Апр 24, 2007 11:23 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 07, 2007 8:04 pm
Мнения: 204
Местоположение: Несебър
Кола:

Offline
Дали поради "изтекъл срок на годност" на антифриза или поради замърсявания в следствие на издухала гарнитура тази операция често се налага да бъде извършвана и поражда въпроси. Явно често не се изпълнява т.3 при пълненето и остава въздух в системата, което води до преоткриване законите на физиката. :D Затова реших да преведа това което е написано в RaveCD, за да става всичко "по учебник".
Източването става по следния начин:
1.Сваляте кутията на въздушния филтър
2.Сваляте кората под моотра. (за Rover 400)
3.Поставяте врътката на парното на максимално топло
4.Отваряте капачката на разширителния съд
5.Разкачате изходния маркуч на радиатора(Rover 400 - 3. ; Rover 200 - 6.)
След като изтече течността може да промиете с вода, но не под високо налягане, за да не повредиш радиатора!
Пълнене:
1.Свързвате маркуча с радиатора
2.Врътка за парното си е все така на макс
3.Отвивате пробката за обезвъздушаване (Rover 400 - 12. ; Rover 200 - означ.)
4. И започвате да наливате охладителната течност, докато не протече през пробката.
5.Завивате винта с усилие не повече от 9Nm или 0.9кг.
6.Продължавате да наливате течност докато казанчето не се напълни до нивото на "max"-марката
7. Завивате капачката, и връщате всичко свалено по местото му. Стартирате мотора, оставяте го да работи докато се включи перката, но без да пускате климатика. Гасите и оглеждате да не е протекло от някъде.
8.Оставяте мотора да истине и после допълвате течността в разширителния съд до "max"-нивото

Rover 400:
Изображение

Rover 200:
Изображение

_________________
Кара Хонда под прикритие 8)


Последна промяна Nikalaki на Съб Юни 09, 2007 11:08 pm, променена общо 1 път

 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 26, 2007 8:13 am 
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 5:21 pm
Мнения: 73
Местоположение: Варна
Кола:

Offline
В стария форум имаше подобна тема и разликата бе само това, че колата работеше с отворена капачка и се затваря след като се включи перката и влизащата вода няма повече мехурчета.
Лично при мен, когато ми сменяха антифриза процедираха по този начин и съм нямал проблем.
Според мен това просто е по-българена вариациа на оригиналната процедура описана по-горе от "Nikalaki".

Имам въпрос за почистването, след пробив на главата разбира се.
Промиха системата с вода но така и не се изчисти напълно. Да знаете някакъв препарат който да се добави в антифриза за по добро изчистване?


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 26, 2007 11:03 am 
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 11:55 am
Мнения: 259
Местоположение: Пловдив
Кола:

Offline
По въпроса с пробката да се изкажа и аз 8) .Много майстори избягват да я развиват защото в повечето случаи се къса резбата и после следва смяна на целия маркуч чиято цена не е ниска.Предишната ми кола беше рено5 и то имаше на всеки маркуч такава пробка и се обезвъздушаваше по определена последователност.Ами не остана нито една здрава като тръгнах да я обезвъздушавам имах големи проблеми след това.След смяна на антифриза на ровера я обезвъздуших по метода който са приложили на galkonti и досега не съм имал проблеми ;)

_________________
www.ariesel.hit.bg


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 26, 2007 1:14 pm 
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 20, 2007 3:22 pm
Мнения: 473
Местоположение: Русе
Кола:

Offline
Доста се чудех къде е тази пробка (12 на схемата). Моята кола няма такова нещо, но за сметка на това на нейното място има монтирано парче метална тръба, захваната със скоби за маркучите. :D -съвсем по български. Явно пробката е сдала положението. Така,че ако ви се случи да се повреди пробката и парите за нов маркуч ви се виждат повечко може да пробвате така. От половин година съм с тази кола и нямам течове от това място.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 18, 2007 10:38 am 

Регистриран на: Чет Апр 26, 2007 9:18 pm
Мнения: 159
Местоположение: София Витоша
Кола:

Offline
Завивате винта с усилие не повече от 9Nm или 0.9кг.
като пристягате така става :twisted: внимателно Това да не ви е москвич! На моя 200 направих абсолютно всичко както го е превел
NIKALAKI абсолютно никакви проблеми нямах! Всичко е перфектно!
Единствено за промиването се замислих... и в крайна сметка на двора вадиш маркуча и врътваш кранчето... стана перефектно само дето докато загреееее и врътне перката мина сумати време а бях настъпил газта... много съм доволен от тая колица :)

_________________
СОФИЯ БОЯНА
ROVER 200 1.1


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 18, 2007 4:58 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 11:55 am
Мнения: 259
Местоположение: Пловдив
Кола:

Offline
Само да допълня пробките се скъсаха при развиване а не при навиване ;) явно са били спекли

_________________
www.ariesel.hit.bg


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юни 09, 2007 10:02 pm 
MK3 TuneR
Аватар

Регистриран на: Чет Май 10, 2007 1:18 pm
Мнения: 774
Местоположение: Велико Търново
Кола:

Offline
Вчера купих червен антифриз на Тексако и реших да сменям :) Следвах указанията от 1вия пост в темата , източих , промих и започнах да пълня както беше описано .... След като ми протече през винта за обезвъздушаване , завих го и допълних до макс нивото , както са указанията след което запалих и чаках да вкл. перката , доста си почахах. Та пусна се перката изчаках я малко да повърти след което загасих мотора и изчаках да изстине и се получи следното нещо . Докато колата беше загряла качи антифриза в казанчето нагоре и след като изстина пак падна на ниво макс ! 99% съм сигурен , че имам въздух в системата :( защото ми събра приблизително 3 литра :( Идеи ? Да пробвам ли метода с капачката ? Не искам да я карам така, да не прееба нещо .. Помагайте

_________________
http://www.flickr.com/photos/44354137@N07/show/


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юни 10, 2007 11:52 am 

Регистриран на: Чет Апр 26, 2007 9:18 pm
Мнения: 159
Местоположение: София Витоша
Кола:

Offline
fifo написа:
възможно е и да има някакъв проблем, но според мен не е този. на казана за това му викат разширителен съд. когато температурата се повиши, антифриза се разширява и няма къде да се дене освен в разширителния казан. може и да не съм прав, само така съм чувал, та нека и други да кажат.


Да това е ролята на казанчето, освен за контейнер и на разширителен съд! няма страшно. Когато се затопли течността се разширява а когато се изтуди се свива.

_________________
СОФИЯ БОЯНА
ROVER 200 1.1


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юни 10, 2007 12:30 pm 
MK3 TuneR
Аватар

Регистриран на: Чет Май 10, 2007 1:18 pm
Мнения: 774
Местоположение: Велико Търново
Кола:

Offline
Ясно ,че е разширителен съд , но мен ме притеснява това ,че събра малко антифриз... и ми се струва ,че сега колата по-бързо достига работната си температура , стрелката застава малко под средата и там умира. Има ли опасност ако се кара с въздух в охладителната система ? Предполагам има, като резервен вариант ще я мъча с отворена капачка

_________________
http://www.flickr.com/photos/44354137@N07/show/


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юни 10, 2007 3:15 pm 

Регистриран на: Чет Апр 26, 2007 9:18 pm
Мнения: 159
Местоположение: София Витоша
Кола:

Offline
c0mmand3r написа:
Ясно ,че е разширителен съд , но мен ме притеснява това ,че събра малко антифриз... и ми се струва ,че сега колата по-бързо достига работната си температура , стрелката застава малко под средата и там умира. Има ли опасност ако се кара с въздух в охладителната система ? Предполагам има, като резервен вариант ще я мъча с отворена капачка


стрелката там и трябва да си седи! а за другото не е професионално мнение, но щом не е направено да се охлажда с въздух значи не е хубаво да се кара с въздух :) и щом има капачка значи, че тя трябва да си седи там! нека някой друг да посъветва също

_________________
СОФИЯ БОЯНА
ROVER 200 1.1


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юни 10, 2007 3:39 pm 
MK3 TuneR
Аватар

Регистриран на: Чет Май 10, 2007 1:18 pm
Мнения: 774
Местоположение: Велико Търново
Кола:

Offline
c0mmand3r написа:
като резервен вариант ще я мъча с отворена капачка


Тука малко не ме разбра :) Имах предвид да я мъча да я обезвъздуша с отворена капачка , както бяха писали колегите в една подобна тема :) И наистина не трябва да има въздух в системата , утре дано е жега , че да загрее по-бързо и ще видя какво ще измисля :)

_________________
http://www.flickr.com/photos/44354137@N07/show/


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 11, 2007 12:00 pm 
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 20, 2007 3:22 pm
Мнения: 473
Местоположение: Русе
Кола:

Offline
По-добре първо провери в R CD-то колко охладителна течност събира системата. Иначе и моята като влезе в нормална температура (стрелката по средата) казанчето е пълно почти до горе, а като изстине е на минимума.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 11, 2007 1:01 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 12:43 pm
Мнения: 517
Местоположение: София
Кола:

Offline
С въздух в системата си все едно без антифриз и може да си навлечеш доста скъпи проблеми! На всичко отгоре не е строго задължително (виж разположението на датчика за температурата) да ти "подскочи" стрелката и може да си джиткаш с много добре затоплен двигател! Потърси някой да ти помогне за обезвъздушаването и по-добре сега не я карай.
flyer написа:
По-добре първо провери в R CD-то колко охладителна течност събира системата. Иначе и моята като влезе в нормална температура (стрелката по средата) казанчето е пълно почти до горе, а като изстине е на минимума.

В тоя случай на моята нивото се вдига с има-няма един пръст.

_________________
Ледът се пука, господа съдебни заседатели!
Rover 414i, 16V, 103hp

Изображение


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 11, 2007 1:53 pm 

Регистриран на: Чет Апр 26, 2007 9:18 pm
Мнения: 159
Местоположение: София Витоша
Кола:

Offline
ако бях на твое място щях да източа, събери си антифриза в някакъв съд и после го налей отново... нищо не ти коства да пробваш има няма 1 час :) и ти е безплатно... може да не си действал последователно както е написал NIKALAKI

_________________
СОФИЯ БОЯНА
ROVER 200 1.1


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 39 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: