Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 39 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Що е то SRS и неговия начин на действие.
МнениеПубликувано на: Вто Юни 19, 2007 8:23 am 
Аватар

Регистриран на: Съб Май 26, 2007 4:10 pm
Мнения: 33
Местоположение: София
Кола:

Offline
SRS се състои от две предпазни въздушни възглавници (Airbag - еърбег) и два ел. пиропатрона за донатягане на предните предпазни колани. SRS се управлява от електронен блок, който служи за еднократна употреба (сменя се заедно с новите въздушни възглавници). Airbag се задейства при определена сила на челен удар при положение на контактния ключ "ON". При страничен удар този Airbag не се задейства. Забранено е да се поставя детска количка (кошче) на предната дясна седалка заради десния Airbag. Не препоръчвам на водачите да управляват с големи пръстени, големи гривни, големи часовници, очила с малки стъкла, шапка с пластмасова козирка и т.н. Волана се държи възможно най-ниско (затова има спици на "4 часа" и "8 часа") и на възможно най-голямо разстояние. Бутоните за клаксона са в страни от шофьорския Airbag, което е доста неудобно. За сметка на това при отваряне на шофьорския Airbag в момент на натискане на клаксона се намалява вероятността за "изстрелване" на китката на ръката на водача. Пример: възниква опасност от ляв страничен удар; нашия водач "по инстинкт" завърта волана надясно; следва удар; само за 0.1 секунди Airbag се отваря точно когато лявата ръка на водача е в най-горната дясна част на волана; следва дълбок отпечатък на ръчния часовник върху челото на водача. В много непредвидими ситуации Airbag помага много повече, отколкото вреди. Поставянето на предпазен колан е задължително, защото Airbag е проектиран да бъде ефективен в комплект с облегалка за главата и поставен предпазен колан. На практика този Airbag е от първо поколение въздушни възглавници, които имат много силен заряд на пиропатрона, който ги отваря. При достатъчно силен челен удар: тялото е относително неподвижно (заради колана); главата рязко отива напред (заради своята собствена инерция); въздушната възглавница се отваря с голяма скорост и удря главата; възниква така наречения "къмшичен удар"; главата тръгва назад и се удря в облегалката за глава; следват още 1-2 затихващи колебания и главата остава върху въздушната възглавница; въздушната възглавница веднага спада, за да не се задуши водача от липса на въздух за дишане. Облегалката за глава трябва винаги да се регулира според ръста на водача така, че да подпира най-изпъкналата част на главата отзад. Недопустимо е облегалката да подпира горната част на тила (повечето водачи си мислят, че така им е най-удобно, но не подозират риска от евентуална травма на шията). Облегалката за глава и напълно отворената въздушна възглавница определят колебанието на главата така, че да няма фатални травми по шията. Този модел няма странични въздушни възглавници. Пиропатроните на предпазните колани се управляват от електронния блок "SRS" и служат за еднократно използване. След като гръмне пиропатрона, колана автоматично се донатяга, за да "залепи" пътника за седалката. Почти винаги след това колана може да се използва многократно по същия начин, както преди удара, но вече не се разчита на пиропатрона.


Допълнително INFO по темата:
http://en.wikipedia.org/wiki/Airbag

_________________
РЕСТО НА ВСИЧКИ ЧУСТВА


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 19, 2007 5:21 pm 
Аватар

Регистриран на: Сря Май 09, 2007 2:11 pm
Мнения: 14
Местоположение: Пловдив
Кола:

Offline
Още веднъж благодаря и за информацията във форума. Ще погледна и в
http://en.wikipedia.org/wiki/Airbag


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юли 13, 2007 10:20 pm 
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 27, 2007 7:24 pm
Мнения: 61
Кола:

Offline
А по принцип системата трябва да минават на преглед и промяна през определен период от време, нали? В сервизната ми книжка пише, че следващата смяна на модулите трябва да бъде на 11.2006г. :x


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юли 14, 2007 7:38 pm 

Регистриран на: Чет Мар 29, 2007 9:37 pm
Мнения: 297
Местоположение: София
Кола:

Offline
10 години е периода, ама колко ли ще струва смяната му (пиропатрон)?, май някъде в rave-cd прочетох...

_________________
Meo voto!


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2007 9:08 pm 
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 9:06 pm
Мнения: 264
Местоположение: Стара Загора
Кола:

Offline
Ами ако няма пиропатрони как ще се оворят тогава.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 11, 2007 8:42 am 
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 12:43 pm
Мнения: 517
Местоположение: София
Кола:

Offline
dido написа:
Ами ако няма пиропатрони как ще се отворят тогава?

Няма пиропатрони на коланите.

_________________
Ледът се пука, господа съдебни заседатели!
Rover 414i, 16V, 103hp

Изображение


Последна промяна jenevus на Пон Окт 15, 2007 9:07 am, променена общо 1 път

 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 14, 2007 2:04 pm 

Регистриран на: Съб Авг 25, 2007 10:15 am
Мнения: 2
Кола:

Offline
Аз имам Rover 200, взех си го февруари. В началото на таблото ми се индикираше SRS само докато съм на контакт и след като запаля изчезваше. Доколкото аз знам, трябва да светва само за около 6 сек и след запалване да изгасне. От много отдавна, обаче SRS-ът свети постоянно. Някой има ли информация какво точно не е наред и как бих могла да го поправя?


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 14, 2007 2:56 pm 
Администратор
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 07, 2007 12:56 pm
Мнения: 6457
Местоположение: София
Кола: Rover 600

Offline
Ползвай търсачката, има отговр на въпроса ти.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 15, 2007 2:30 pm 

Регистриран на: Съб Авг 25, 2007 10:15 am
Мнения: 2
Кола:

Offline
ок, благодаря :)


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Яну 22, 2008 2:44 pm 
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 21, 2008 5:20 pm
Мнения: 1
Местоположение: Варна
Кола:

Offline
мда..., дълго време разпитвах познати и приятели що за чудо е това и за какво служи - SRS, което като дам на контакт и светва ей там долу в дясно на таблото и после си угасва, всеки вдигаше раменца и казваше "ааааа не знам :?: " . Благодаря за инфото :)


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 01, 2010 8:09 pm 

Регистриран на: Чет Авг 13, 2009 7:11 pm
Мнения: 3
Кола:

Offline
на мен ми свети само на волана докато запаля,а на таблото не светва някои може ли да ми каже дали е грамнал air-bag-а


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 01, 2010 8:09 pm 

Регистриран на: Чет Авг 13, 2009 7:11 pm
Мнения: 3
Кола:

Offline
на мен ми свети само на волана докато запаля,а на таблото не светва някои може ли да ми каже дали е грамнал air-bag-а


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 02, 2010 11:58 am 
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 14, 2008 8:02 pm
Мнения: 1295
Местоположение: Свищов/Плевен
Кола: Honda Civic MB2

Offline
ayhan написа:
на мен ми свети само на волана докато запаля,а на таблото не светва някои може ли да ми каже дали е грамнал air-bag-а

Кое ти свети на волана колега! :?: Лампата се намира на таблото, и свети при включване на контакт и след няколкото секунди изгасва( това е нормалната работа на системата) Ако свети постоянно или въобще не свети ,значи има проблем (някой джамбази се изтарикатяват и свалят лампа ,за да не се вижда че свети постоянно:wow: )

_________________
Карай шифиоре,карай си колата,само гледай да си не счупиш главата...
Изображение


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 03, 2010 2:06 pm 

Регистриран на: Вто Ное 13, 2007 7:23 pm
Мнения: 129
Местоположение: Стара Загора
Кола:

Offline
jorko82 написа:
ayhan написа:
на мен ми свети само на волана докато запаля,а на таблото не светва някои може ли да ми каже дали е грамнал air-bag-а

Кое ти свети на волана колега! :?: Лампата се намира на таблото, и свети при включване на контакт и след няколкото секунди изгасва( това е нормалната работа на системата) Ако свети постоянно или въобще не свети ,значи има проблем (някой джамбази се изтарикатяват и свалят лампа ,за да не се вижда че свети постоянно:wow: )



На Rover 400 има лампа и на волана!Самия надпис свети:)
И на таблото също трябва да има,но явно е извадена или е изгоряла ;)


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 39 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: