Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Съвети при шофиране в/у лед за автомобили с предно предаване
МнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2007 8:54 am 
Истински потребител
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 18, 2007 9:18 am
Мнения: 125
Местоположение: на 950 м.н.в.
Кола: Джони - 75, V6, 2.0

Offline
1. Не забравяйте, че сте на лед! Това трябва автоматично да ви накара да съобразите дистанцията пред предния автомобил и скоростта си. Безопасна скорост не е тази, при която контролирате колата, а скоростта, при която ще можете да реагирате при нужда.

2. На светофари и прочее планирани спирания и намалявания не използвайте спирачката. Предвидете спирането от по-далеч и започнете да превключвате предавките в обратен ред. Можете безопасно да използвате спирачката когато сте на втора и двигателят ви е на празни обороти.

3. Навярно сте свикнали да влизате в завоите по инерция и да включвате предавката след като излезете от него. Недейте. Приближавайки завоя намалете предварително скоростта дотолкова, че да можете да завиете и влезте в завоя с двигател. По време на завоя не променяйте оборотите, т.е. нито отнемайте, нито давайте газ. Дори да ви се струва, че сте влезли прекалено бързо, има голяма вероятност да не се стигне до критична ситуация. Ако се стреснете и вдигнете крака си от газта, или -- още по-лошо -- натиснете спирачката, почти е сигурно, че ще се намерите в приключение.

4. Ако колата ви поднесе, натиснете леко и плавно газта и също така плавно завъртете волана натам, накъдето отива задницата. Това ще върне задната част на колата на пътя. С плъзгането на задницата на обратно изправяйте волана, докато в крайна сметка колата отново се движи както трябва. Забележка: това е валидно само за коли с предно предаване. При тези със задно нещата са по-сложни, но като цяло натискането на газта при тях само ще влоши нещата.

5. Ако се случи обратното, т.е. вие завивате, но колата продължава да се плъзга странично в предишната си посока на движение, завъртете плавно волана докрай в посоката на завоя и намалете газта. Това ще накара задницата да се плъзне навън, насочвайки предната част към завоя. След това действайте като в четвърта точка. Този сценарий е вероятен при рязко извъртане на волана, например ако в последния момент се сетите, че трябва да завиете.

В горните два случая най-важното е да не изгубите самообладание. Самият факт, че карате на хлъзгав път, трябва да ви е подготвил за подобни приключения.

6. Избягвайте каквито и да било резки действия с педалите и волана.

7.Избягвайте да спирате при изкачване. Тръгването след това е почти невъзможно. Ако все пак ви се наложи, не тръгвайте право нагоре, а леко настрани. Движете се на S докато не усетите, че сцеплението е нормално, т.е. че колетата не буксуват. Внимавайте когато правите това на тесен път. Не забравяйте, че хората от насрещното се спускат, и за тях спирането е по-трудно отколкото тръгването за вас.

8. Не отнемайте газта и не натискайте спирачката щом воланът е завъртян.

9. При аварийно спиране не натискайте спирачката докрай. Ако усетите, че не можете да спрете, опитайте се да вкарате десните колела в банкета, или да закачите с тях тротоара. Ако това е невъзможно, например поради мантинела или паркирали коли, опитайте се да уцелите някоя дупка. Тях поне ги има в изобилие.

10. Внимавайте при спускане. Ако условията позволяват, дръжте десните гуми върху банкета, или се движете колкото може по-близо до тротоара. Във втория случай, ако усетите, че почвате да се плъзгате неконтролируемо, завъртете волана към тротоара. Ако сте наистина смели, можете да използвате триенето на предните колела в бордюра за да регулирате скоростта си и успешно да завършите спускането без да спирате. Колкото повече завъртате волана, толкова по-голямо е триенето и съответно спирачният ефект. Дори при спускане, не изключвайте предавката

11. При образувани коловози избягвайте да карате по тях.Ако можете, дръжте едното колело върху издадената част между коловозите, а другото -- извън тях. Това има две предимства -- а) няма да си потрошите долната част на колата в издатината между коловозите и б) по-добре е да карате върху грапавия лед извън коловозите, отколкото по гладкия вътре в тях.


Специални благодарности на автора: lasombra

_________________
:bg: Don`t drive faster than your guardian-angel can fly... !!!
Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.


Последна промяна hrissim на Чет Дек 06, 2007 12:27 pm, променена общо 1 път

 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2007 10:39 am 
MK3 TuneR
Аватар

Регистриран на: Чет Май 10, 2007 1:18 pm
Мнения: 774
Местоположение: Велико Търново
Кола:

Offline
Хубава статия ! Също така и много полезна , браво :) Някой от точките могат да се поместят сред страниците на" Първи стъпки в Дрифтинга" ;)

_________________
http://www.flickr.com/photos/44354137@N07/show/


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2007 11:26 am 

Регистриран на: Сря Юни 13, 2007 10:41 pm
Мнения: 692
Местоположение: Варна/София
Кола:

Offline
е то първите стъпки в дрифтинга не се правят с кола с предно :wow: Инъче нещата са написани както трябва. Като човек свикне да усеща сцеплението на колата и информацията, която колата му връща обратно, чрез волан и педали тия написаните неща ще ги прави от самосебе си.

_________________
RWD,турбо, 300 коня, шпер диф - made in japan


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2007 11:40 am 
Истински потребител
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 18, 2007 9:18 am
Мнения: 125
Местоположение: на 950 м.н.в.
Кола: Джони - 75, V6, 2.0

Offline
Kenshin написа:
Като човек свикне да усеща сцеплението на колата и информацията, която колата му връща обратно, чрез волан и педали тия написаните неща ще ги прави от самосебе си.

... е тия, сензитивните шофьори СМЕ малко :sig:

_________________
:bg: Don`t drive faster than your guardian-angel can fly... !!!
Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2007 11:42 am 

Регистриран на: Сря Юни 13, 2007 10:41 pm
Мнения: 692
Местоположение: Варна/София
Кола:

Offline
hrissim хехех :ber:

_________________
RWD,турбо, 300 коня, шпер диф - made in japan


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2007 11:48 am 
Истински потребител
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 18, 2007 9:18 am
Мнения: 125
Местоположение: на 950 м.н.в.
Кола: Джони - 75, V6, 2.0

Offline
Kenshin написа:
hrissim хехех :ber:


:ber: и после :hmt:, но след това не зад волана, щото :drv:

_________________
:bg: Don`t drive faster than your guardian-angel can fly... !!!
Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2007 12:46 pm 
MK3 TuneR
Аватар

Регистриран на: Чет Май 10, 2007 1:18 pm
Мнения: 774
Местоположение: Велико Търново
Кола:

Offline
Да , за това според филма на Краля на Дрифта първите техники за дрифт са handbrake drift и powerover , които са напълно осъществими и с предно :) Пък ида дрифтиш с предно определено е по-трудно и изисква повече майсторлък от колкото със задно задвижване :) Важното е бири да има :ber:

_________________
http://www.flickr.com/photos/44354137@N07/show/


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2007 12:48 pm 
Истински потребител
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 18, 2007 9:18 am
Мнения: 125
Местоположение: на 950 м.н.в.
Кола: Джони - 75, V6, 2.0

Offline
c0mmand3r написа:
Важното е бири да има :ber:


Абе нещо се окапахме с тия бири - кога ще дръннем чашите с "тъмно" на живо?!

_________________
:bg: Don`t drive faster than your guardian-angel can fly... !!!
Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 07, 2007 11:09 am 

Регистриран на: Сря Юни 13, 2007 10:41 pm
Мнения: 692
Местоположение: Варна/София
Кола:

Offline
честит ви празник колеги, който има де :) Аз лично заминавам след 5 мин и не издържам вече, като гледам и тия бири тука и съвсем :).


Инъче тва с предното не е много дрифт, щото дрифта по принцип да не обяснявам нали :). Плъзгаш задницата , а с ръчната я влачиш, и те така :ber: :dru: :hpy1: :hmt: :nzdr: и весел празник на празнуващите!!!

_________________
RWD,турбо, 300 коня, шпер диф - made in japan


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 03, 2011 10:29 pm 
Модератор
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 7:42 pm
Мнения: 1562
Местоположение: Бургас
Кола:

Offline
Понеже строго спазвам съветите за каране на лед се пробвах да заснема как се кара по учебник в такова време :wow:

http://www.youtube.com/watch?v=bHKFYxc07kU


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2011 9:34 pm 

Регистриран на: Чет Мар 31, 2011 10:47 pm
Мнения: 117
Местоположение: Gabrovo
Кола: Rover 416 SI 97 г.

Offline
Колега оправи видеото че ми иска и аз да го видя :)


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2011 7:49 pm 
Модератор
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 7:42 pm
Мнения: 1562
Местоположение: Бургас
Кола:

Offline
venci9306 написа:
Колега оправи видеото че ми иска и аз да го видя :)


ГОтово колега ей го : http://www.youtube.com/watch?v=bHKFYxc07kU

Само да не приемеш съветите насериозно :P


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: