Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: 5 причини за липса на компресия
МнениеПубликувано на: Вто Юни 05, 2012 4:44 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 08, 2010 8:02 am
Мнения: 476
Кола:

Offline
Една тема която се дискотира доста - Липсата на компресия в цилиндрите на двигателя предвещава скъпи ремонти. Поне това е първата ни реакция. Но понякога ремонтът може и да е сравнително лесен. Има няколко причини, които може да доведат до осезаема загуба на компресията.

1. Блокирали клапани. Ако един или повече клапани блокират в отворена позиция, цилиндърът ще загуби цялата си компресия. Причините за това може да са много, от износени водачи, до повредени пружинки, повдигачи и т.н.

2. Повредена гарнитура. Ако гарнитурата на главата се е износила, тя няма да уплътнява добре и резултатът ще е намалена компресия. А ако гарнитурата е доста зле, може да доведе и до пълна загуба на компресия. За подобен проблем ще подсказва и евентуално смесване на масло и антифриз, бял или син пушек от ауспуха, вода в маслото.

3. Повредена глава или блок. Един от по-скъпите и неприятни ремонти. Обикновено за наличието на подобен проблем подсказва честата наложителна смяна на гарнитура на главата. Обикновено пукнатините са микроскопични и така налягането спада бавно и откриването на проблема е по-трудно. Ако двигателят е прегрявал дори веднъж в историята си обаче, щателна проверка е препоръчителна.

4. Уплътнение на буталата. Всяко бутало си има уплътнение. Ако то е износено или повредено, компресията ще се наруши. Често срещан проблем при по-старите двигатели.

5. Повредено бутало. Ако всичко изброено до тук е наред, остава един от най-сложните и скъпи ремонти – повредено бутало. Може да бъде само спукано или дори изкривено. Но ако и буталата са наред, тостават водачите им, свързващите елементи или коляновият вал.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 24, 2012 10:19 am 
Аватар

Регистриран на: Пет Окт 26, 2012 6:34 pm
Мнения: 29
Кола: Rover 25 2.0 iTD

Offline
Ето и малко полезна информация от мен, придобита от личен опит.

Диагностиката при замерване с компресомер може да покаже къде точно е проблема. В най-общия случай на два съседни цилиндъра има ниска компресия, а на другите два нормална - това означава гарнитура (може и глава) на двата цилиндъра с ниско налягане. Ако цилиндъра с ниско налягане е само един, то това означава сегменти или клапани. През отвора на свещта изсипвате малко масло и мерите пак компресията, ако се покачи спрямо предния път, значи е сегмент, ако не - клапан.

П.С. Не забравяйте при замерване на компресията на бензинови двигатели да откачите всички кабели на свещите, да развиете свещите, да ги сложите на кабелите и да ги заземите, едва тогава се пристъпва към мерене на компресия. При дизелов двигател компресията се мери през отвора на подгревните свещи.


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: