Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 02, 2011 11:50 pm 
Истински потребител
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 18, 2007 9:18 am
Мнения: 125
Местоположение: на 950 м.н.в.
Кола: Джони - 75, V6, 2.0

Offline
Earendil написа:
...
КЛИМАТРОНИК:
Основен проблем... моторчето на радиаторния вентилатор. Преди 2004 год, се слага 3скоростно моторче, поради това, че то се включва винаги на 1ва скорост, когато се включи климатика, четките на 1ва скорост 1ви се износват.., след това и на 2ра и накрая оставате без вентилатор и колата мн бързо прегрява.
..... ПРОВЕРЕТЕ СИ ВЕНТИЛАТОРИТЕ. Нов вентилатор струва 1000 лв.......

Търся въпросните четки с високо съдържание на мед, докато не е станало късно.
В ибей един ги предлага, ама е поляк и вяра му нямам.
Някой на помощ :?:

_________________
:bg: Don`t drive faster than your guardian-angel can fly... !!!
Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.


 Профил  
 
 Заглавие: малко повече за моторчетата на клапите
МнениеПубликувано на: Нед Юни 16, 2013 6:30 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 20, 2012 12:13 pm
Мнения: 29
Местоположение: София
Кола:

Offline
тия дни имах малк освободно време и реших да направя профилактика на въпросните моторчета

на теория работата на клапите (една балансова и шест силови) е да осигурят оптимално подаване на въздух при различните режими на натоварване на двг; на тая графика се вижда какъв би следвало да е ефекта при правилна работа на системата
Изображение
значи при работа на ниски обороти и двете клапи трябва да са затворени; тогава имаме пик на въртящия момент на 2 700 оборота;
при достигане на 3 000, балансовата клапа отваря, а силовите остават затворени - пик на въртящия момент на 4 000 оборота
след 4 500 оборота се отварят и силовите клапи

общо взето, дори и само едно от моторчетата да е прецакано (напр. блокирало отворено) цялата система се прецаква - не е нещо фрапантно, но вдига разхода и пада мощността при определени обороти

хубавото е, че моторчета подлежат на ремонт;
лошо е ако е разбита лостовата система на силовите клапи;
Изображение
лоста под моторчето трябва да се движи само на ляво и на дясно - като се придвижи с ръка на ляво, се чува как хлопват клапите; ако е така механизма е ОК; ако лосчето се движи свободно във всички посоки, а при работещ двигател, от колектора се чува тракане, като от дизел, значи връзките на лоста към рамената на клапите са се разкачили;

моторчето на балансиращата клапа е сложено директо на оста на клапата и там няма какво да се прецака;
Изображение

в английски форум казват, че най-често се разпояват прекъсвачите на моторчетата, така че реших да разглобя мойте и да вида кво е положението

моторчетата са на лесно място и се свалят елементарно - разкача се буксата, четири винтчета - и готово
Изображение

капаците и на двете моторчете, освен на щипки, се държат и на една заливка, която е в отвора на буксата; за това, преди да се освободят щипките, с макетно ножче се натиска до стената на всяко от металните крачета, за да се отлепи самото краче от заливката
Изображение

след това се освобождават щипките;
при моторчето на силовите клапи става лесно
Изображение

при това на балансиращата клапа, обаче трябва да се подложи нещо под всяка щипка
Изображение
след това, с макетно ножче се повдига капака и се сваля

при мен моторчето на силовите клапи беше чисто, но това на балансирашата - не; вижте за кво става въпрос
Изображение

за да се извади платка, се маха зъбното колелце и с една права отверка се повдига платката под моторче - не между моторчето и платката, а ПОД ПЛАТКАТА
Изображение

при мен крачетата на единия прекъсвач се бяха разхлабили - движеха се свободно на мястото на спойката
Изображение
колегите от английския фором в този случай хващат прекъсвача за платката с винтчета, за да е сигурно, че няма пак да се развали спойката от вибрациите на мотора; аз обаче не посмях да пробивам и прости подгънах връхчетата на крачетата и презапоих

спойките на моторчето на балансиращата клапа изглеждаха ОК, но и там презапоих за всеки случай

след презапояването, моторчетата се проверяват - трябва да се въртят и в двете посоки и да изключват, когато гърбицата на зъбното колело натисне съответния прекъсвач - аз го направих преди да върна платката в кутията, като натисках с пръст прекъсвачите;
Изображение
схемата я има в английския форум

сглобяването става по обратния ред, като най-важното е зъбното колело да се сложи така, че да не натиска нито един от прекъсвачите

_________________
75 KV6 2.0


 Профил  
 
 Заглавие: Re: За собствениците на 75 (проблеми/решения)
МнениеПубликувано на: Чет Авг 08, 2013 3:20 pm 

Регистриран на: Чет Май 30, 2013 6:10 pm
Мнения: 3
Кола: Rover 75 combi

Offline
Здравейте колеги ,имам следния проблем .. Преди няколко месеца си купих ровер 75 (silverstone edition), но уви имам проблем с този реостата който превключва от 1ва на 2ро степен на перката (заминал е) ,ако някой има идеи какво да направя ,освен директно да го вържа за втората степен ще съм много благодарен.А за ново и дума да не става върви в комплект с перката и е на стойност 800 лв :/ . ( бензин е v6 2000 кубика)


 Профил  
 
 Заглавие: Re: За собствениците на 75 (проблеми/решения)
МнениеПубликувано на: Съб Ное 02, 2013 10:14 am 
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 9:06 pm
Мнения: 264
Местоположение: Стара Загора
Кола:

Offline
Здравейте аз съм със серията 416 и сменям гарнитура на главата за 2 път и вече започвам да се заглеждам по други коли,а 75-цата ми хареса та искам да попитам има ли същия проблем да яде така яко гарнитури :))

_________________
Изображение


 Профил  
 
 Заглавие: Re: За собствениците на 75 (проблеми/решения)
МнениеПубликувано на: Пон Авг 24, 2015 8:19 am 
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 17, 2013 6:25 pm
Мнения: 298
Местоположение: София
Кола: Roover75 v6 150к.с.

Offline
Колега ernom,минало е доста време от последния ти пост,но все пак имам един въпрос,и разбира се към всеки който може да даде съвет.Мисля да пръсна с"CYCLO KARB CLEAN"през тръбата на въздушния филтър,през тръбата на стъпковия мотор.
А дали да пръсна и на силовите клапи,след като сваля моторчето?И дали ще трябва някакъв реглаж?Колата е с газов инжекзион.
Rover75v6 2.0


 Профил  
 
 Заглавие: Re: За собствениците на 75 (проблеми/решения)
МнениеПубликувано на: Пон Авг 24, 2015 6:40 pm 
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 20, 2012 12:13 pm
Мнения: 29
Местоположение: София
Кола:

Offline
Здрасти колега, тия спрейчета разтварят мърсотията натрупана по стените на въздуховода и входящите колектори; в идеалния случай тая мърсотия трябва да изгори в цилиндрите, но е възможно и да влезе и на други места, напр., в моторчето за оборотите на празен ход и в двете моторчета на клапите - за това, не е зле един ден след пръскането със спрея да почистиш на ръка моторчетата - за стъпковия мотор вж тук: http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=267329
за моторчетата на клапите виж по-горе; ако ти трябва помощ, пиши ...

иначе не знам дали горенето на газта е толкова чувствително към подаването на въздух, колкото бензина, но при всички случаи е по-добре да имаш работещи и чисти моторчета

_________________
75 KV6 2.0


 Профил  
 
 Заглавие: Re: За собствениците на 75 (проблеми/решения)
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2015 10:45 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 17, 2013 6:25 pm
Мнения: 298
Местоположение: София
Кола: Roover75 v6 150к.с.

Offline
Днес напръсках със спрей дроселовата клапа,като свалих филтъра.Напръсках и стъпковото моторче през неговата тръба.И се оказа,че има ефект.Обороти те се заковаха на 600,хода на двигателя стана по—спокоен.Като сложих чашата с кафе на него се получиха само леки вълни.
Та БЛАГОДАРЯ за инфото!!!


 Профил  
 
 Заглавие: Re: За собствениците на 75 (проблеми/решения)
МнениеПубликувано на: Съб Апр 08, 2017 11:50 am 

Регистриран на: Сря Юли 18, 2012 10:50 am
Мнения: 8
Местоположение: Varna, Bulgaria
Кола:

Offline
Писах вече и в друга тема но имам следния проблем, който и майстора ми не искаше да се занимава да реши:
Колата е Ровър 75 (2005) и парктороника спря да дава сигнал като давам назад. Отначало звъка стана един заглъхнал като развален, а сега вече съвсем спря. В същото вренме спря и пищенето като си забравя фаровете включени.
Някой има ли идея какъв може да е проблема и как да го реша?


 Профил  
 
 Заглавие: Re: За собствениците на 75 (проблеми/решения)
МнениеПубликувано на: Нед Апр 09, 2017 7:02 am 
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 20, 2012 12:13 pm
Мнения: 29
Местоположение: София
Кола:

Offline
пищялката на парктроника би трябвало да е под кората на задното стъкло, а при колите след декември 2001 г. е вградена в таблото с уредите

edit: сега видях, че колата ти е 2005 - значи пищялката трябва да в таблото

Изображение

според мен, е малко вероятно проблема да е в самата пищялка - провери първо за студени спойки

_________________
75 KV6 2.0


 Профил  
 
 Заглавие: Re: За собствениците на 75 (проблеми/решения)
МнениеПубликувано на: Нед Юни 18, 2017 10:58 pm 

Регистриран на: Нед Юни 18, 2017 10:27 pm
Мнения: 2
Кола: Rover 75

Offline
Колеги къде се намиратбтея бушони на 75-та дизелов мотор 116?


 Профил  
 
 Заглавие: Re: За собствениците на 75 (проблеми/решения)
МнениеПубликувано на: Пон Юни 19, 2017 2:44 am 

Регистриран на: Пон Юни 19, 2017 2:08 am
Мнения: 1
Кола: Rover

Offline
Здр колеги имам ровер 75 от 1 година но преди 2 дена като се пребирам от работа почна да не флиза на скорост и педала на съидинитела хлътна на долу и зорлем са пребрах за първи път имАм ровер75 CDTİ 2.0 131коня 2004 година цели те фарове може ли някои несто да ми кажи от какво е нямам си на представа какво стана и сега не Флиза на скорост ???


 Профил  
 
 Заглавие: Re: За собствениците на 75 (проблеми/решения)
МнениеПубликувано на: Пон Юни 19, 2017 8:34 am 
Аватар

Регистриран на: Сря Май 09, 2007 3:08 pm
Мнения: 1462
Местоположение: София
Кола: Rover 75 CDTi - 2003

Offline
Torest написа:
Здр колеги имам ровер 75 от 1 година но преди 2 дена като се пребирам от работа почна да не флиза на скорост и педала на съидинитела хлътна на долу и зорлем са пребрах за първи път имАм ровер75 CDTİ 2.0 131коня 2004 година цели те фарове може ли някои несто да ми кажи от какво е нямам си на представа какво стана и сега не Флиза на скорост ???


Помпа или помпи на съединителя, така става когато откаже или основната помпа при педала на съединителя или лагер помпата в скоростната кутия. В първия случай си за нова основна помпа при втория си за смяна на съединител с лагер помпа. По темата за съединител има много написано във форума просто потърси. viewtopic.php?f=11&t=17859
Успех

_________________
До сега в епизода:
Double DIN мулти-медийна система с GPS
Поставен "КРУИЗ КОНТРОЛ"
Постовена електрическа щора
Поставена печка + дистанционно палене
Нови дървени апликации на таблото от истински фурнир
Дървен волан
12V изход в багажника
Дюзи за предното стъкло с подгряване
Сменен ел.мотор охлаждане
Почистен EGR клапан
Сменен филтър картерни газове
Тампони на пр.носачи от polyurethane
IsoFix за детско столче
Пуснати дневни светлини
Резистор gold 100W


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: