Здравей Гост ( Влез | Регистрация )

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: За собствениците на 75 (проблеми/решения)
МнениеПубликувано на: Сря Дек 26, 2007 2:29 pm 
Аватар

Регистриран на: Пет Май 18, 2007 7:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: Несебър
Кола:

Offline
Здравейте,

Реших да отделя малко време по празниците и да напша тази статийка.., нещо за което си мисля и което бях обещал още миналото лято.
Целта на това изложение и да запозная собствениците на 75цата с проблеми който съм имал с колата, както и вероятни такива за които съм чел и тяхното решение. Моля не се плашете и не мислете, че всичко изписано ще ви се случи.. просто това са срещани проблеми, за които може да търсите инфо тук, преди да питате. Разбира се, напълно възможно е да пропусна нещо, тъй като започвам по памет и без определен ред, но ако ми изскочи нещо, ще допълвам.

Нещата, отнасящи се до двигателя са за бензиновите 6-цилиндрови KV6.

Освен това не съм механик, нямам и особени претенции в това отношение така, че може някъде да не ползвам точните термини, за което моля да бъда извинен от по-разбиращите. Опирам се най-вече на над 4.5 години каране на моя Робърт.
И така..

_________________
Rover 75 Charme, KV6 2.0, Auto


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Дек 26, 2007 2:37 pm 
Аватар

Регистриран на: Пет Май 18, 2007 7:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: Несебър
Кола:

Offline
ОКАЧВАНЕ:

ШАРНИРИТЕ –Разбира се, основното нещо което може да се разхлопа по окачването. Капсуловани са в носача, както на повечето нови коли. Външния шарнир (откъм колелото) може да бъде рециклиран и без да се реже носача (иначе после трябва да се заваря на аргончик, тъй като е алуминиев). При добро рециклиране няма никакъв проблем да издържи дълго време. Аз имам 1 рециклиран койото е на 1,5 год и засега си е здрав. Вътрешния шарнир обаче, който е по средата на носача е неспасяем.. поръчва се цялата пущина (330-430 лв).

ЛАГЕРИ НА ПРУЖИНИ -Проскърцване при смяна посоката на въртене на волана... нещо като стенание.. На място въртете волана наляво надясно по ¼-1/2 оборот.. ако чуете скърцане.. спокойно.. не е рейка (болест на новите БМВта), а лагерите на които лагеруват пружините на окачването(top strut bearing). Самите те не са много скъпи (50-60лв), но операцията по смяната можела да бъде малко гадна. Причината е, че според колегите от UK форума, стандартните скоби за пружини не стават за р.75. Лично аз не съм ги сменял, въпреки че имам въросния проблем, но човек трябва мн добре да познава колата , за да го чуе. Мисля лятото да ги сменя.. бях поръвал от трейд кар миналото лято.. така и не дойдоха. Моят механик е убеден, че може да се справи и без специални скоби.. Ако е тръгнал единия лагер, по-добре сменете и 2та.. почти сигурно е, че и другия скоро ще го последва.
Относно горното, моят механик бе убеден, че скърцането е от вътрешен кормилен накрайник.. е 75цата няма такъв.. (всъщност май е вътре в рейката, която не се разглобява.. пък и не страда от проблеми)... аз си купих външен накрайник.. който и до момента си седи в багажника..

ТАМПОНИ НА НОСАЧИТЕ – разбира се,не идват зедно с носачите.. продават се отделно, заедно с металните черупки.. лесно могат да се огледат отдолу и да се види дали са нацепени.. Моите бяха доста накъсани и въпреки това нямах никакви признаци по поведението на колата.., въпреки това ги смених (по памет около 90лв бройката).
За друго по окачването в момента не се сещам.

ABS & Traction control:

ABS не работи (съответно спира и ТС):
Причина 1 – кабелите на сензорите на предните колела могат да се измъкнат от щипките и да се претъркат в дисковете. Някой път предвестник е по-честото включване на АБС дори и без очевидна нужда. Кабела лесно може да бъде възстановен.. препоръчително е да се запои с поялник и да се изолира с термо-шлаухка.
Причина2 – Разбира се „заминал” сензор. Ако нямате проблема със закъсан кабел, отидете на диагностика, за да Ви кажат кой точно е. (около 240 лв .. можее да си го смените и сами.. )
Причина3 – по-скоро когато работи неправилно и се ключва без причина.. До колкото разбирам датчика работи посредством магнит.., магнитната част която се намира с главината на колелото, може да бъде натрошена, или просто много замърсена с кал и пр.

Не работи само ТС: 99% е свързано с моторчето на ТСто – като застанете срещу двигателя в левия ъгъл насреща. От него тръва жило, което затваря клапа на въздуха, което в комбинация с АБСа слага юзди на двигателя и колелата и спира приплъзването.. качвал съм на Витоша в невероятни условия само благодарение на ТС и хубви гуми. Та.. при даване на контакт, се прави проверка на ТС (затваря се напълно и се отваря клапата). При 75ците който имат ТС обикновено този check се чува доста отчетливо. При грешка остава да свети знака на ТС. Може да остане да свети ис лед сработване на системата, което също е индикация за проблем. Обикновено се касае за счупен зъб на зъбното колело на моторчето. Лошата новина е, че е капсуловано и доста скъпо. Добрата е, че може да бъде поправено.. с малко умение, търпение и подходящите средства. Има малко капаче, за проверка, от к ъдето може да се откачи жилото за да се свали моторчето. От там можете да въртите колелото и да проверите зъбите. Моя механик успя да направи ново зъбче, като проби малка дпчица в колелото , за да хване добре новото и го оформи от някакво подобно на пластелин двукомпонентно лепило, което после оформи на място като зъбче преди да се е втвърдило. Поне при мен, проблема е решен.

КЛИМАТРОНИК:
Основен проблем, на който можете д а се натъкнете лятото е климатика да не духа студено когато колата е на място. Това директно ви препраща към неприятния често срещан проблем на KV6 – моторчето на радиаторния вентилатор. Преди 2004 год, се слага 3скоростно моторче, поради това, че то се включва винаги на 1ва скорост, когато се включи климатика, четките на 1ва скорост 1ви се износват.., след това и на 2ра и накрая оставате без вентилатор и колата мн бързо прегрява. Хубаво е всеки собственик на бензинов 75 да го провери, като включи климатика (сега зимата това става като включите бутона за размъгляване на предното стъкло, това автоматично включва компресора). Вентилатора трябва веднага да тръгне.. независимо от студеното време. Ако не тръгне, налага се спешна смяна. Работата е там, че стрелката на температурата си седи посредата от 85 до 115 С което се предполага да е нормалната работна температура, но мине ли 115, се качва до червеното толкова бързо, че почти никога човек не може да го види навреме и да реагира. Другото е, че климатроника не се включва когао външната Температура е повече от 10С по-ниска от зададената вътрешна дори и да е изключено „екон”, което ще рече, че можете да го пуспете само с копчето за размъгляване. ПРОВЕРЕТЕ СИ ВЕНТИЛАТОРИТЕ. Нов вентилатор струва 1000 лв...!!!! уви.. и ги няма..!!! Капсулован е, но е възможно да бъде оворен и да се сменят четки с такива с подходящ размер и ВИСОКО МЕДНО СЪДЪРЖАНИЕ, а не графитени. При повечето случаи обаче, ротора е твърде изяден и такъв ремонт не издържа много. Новите вентилаорни са 2скоростни.. предимството е, че не с развалят самите те, но повече шумят само на климатик, защото „бавната” им скорост се развнява на 2рата на старите.. т.е. фучи мн. Повече само на климатик. Пи тях проблема се принася в нискокачествено заводско резисторче, което превключва скоростите (прилича на радиаторче на ПС процесор :);, а старите вентилатори го нямат.. и това има решение, но да не задълбавам прекалено много.
Друг чест проблем е просто самата перка да се откачи от оста на моторчето.. Непри ятно е, защото трябва да се свали цялата предна броня.. (аз вече го правя това и насън :); .. за по-малко от 10 мин..), но при повторното закачане се иска малко изобретателност, защото перката просто се щтрака.. а ако пластмасата е малко изядена, скоро пак лесно се откача. Има вариант за залепяне.., но от температурата на радиатора повечето лепиларано или късно сдават багажа..., а и ако сдаде багажа самия мотор.. става неприятно свалянето. Аз лично пробихстойката на оста на моторчето с малка бургийка и завих вентилатора за нея със самонарезни види. Пробиването е трудно и трябва да е леко и с търпение, защото ако се натиска много се разваля лагеруването на остта и перката почва мн да се мята и да вибрира. .
Проверете си и поленовия филтър. Струва 60-90лв и се намира под предното стъкло от лявата страна, като се гледа срещу двигателя. От дясната е капаче, където е течността за спирачки, а от лявата под капачето се развиват 2 винтчета и се измъква една кора. Под нея са компютъра на колата и поленовия филтър. Изкарва се лесно, ако преди това извадите компютъра, като просто го плъзнете нагоре, без да го откачате.. и го изкарате и отметнете настрани както е закачен.., така се отваря достатъчно място за смяна на поленовия филтър за въздуха на купето и за още една важна рутинна задача:

ДРЕНАЖНАТА ТРЪБА посредата – в отедлението където епо. Филтър и комютъра има дренажна тръба посредата, която може да се запуши от листа и др едри боклуци.. примерно ако колата стои под дърво. Така това отделение става на басейнче и компютъра си взима една баня.. което причинява всякакви странни ел. Проблеми. Еко имате необясними на пръв път и различни ел. Проблеми.. проверете 1во там..

КЛАПИ НА КОЛЕКТОРИТЕ (променливо газоразпределение):
Въпросната система най-общо се сътои от 2 моторчета, отварящи различни клапи във всмукателния колетор и дава от 8-18 коня на малкото 6-цилиндрово сладурче. Проблема е, че кофтито „дихателна” система на този двигател изхвърля доста маслени пари, нещо което за него е нормално и не е признак на някакъв проблем. Можете да видите за какво говора ако изкарата капака на въздушния филтър и откачите тръбата му откъмметланата тръба която отива към двигателя.. там винаги има някакви мазнотии. Работата е там, че лека-полека те стават като лепило вътре в колектора и прецакват въпросните клапи, а ако те почнат да запецват, могат да се развалят и моторчетата. Много собственици на такива 75ци карат без дори да подозират колко много мощност липсва.. при всекидневно постоянно каране липсата и може да не се разбере. Индикатор на проблема може да бъде липсата на отчетливо и рязко „дърпане” при 4000 оботора. Ако я натиснете хубавичко трябва да започне да върви добре към 3000 и нещо, а точно на 4000 много отчетливо да се усети максималния въртящ момент.. едва ли не като турбо. Друг индикатор на проблем е тик-такащ (тракащ) звук откъм колектора. Диагностиката също може, но не е задължително да покаже грешка. Роувър сервиз би ви казал да сменате целия колектор.. излишно е да казвам колко е скъпо. По-лекия вариант е смяната на едно от моторчетата или дори възстановяването им. Проверка на моторчетата може да се направи като се извадят (въпрос на 4 винтчета) и с подаване на 12волта да се провери дали се движат. Освен това на ръка се проверява и дали: 1. Клапата ъм задното моторче се отваря и затваря свободно (тя може да се издърпа и изкара); 2. Рамото което ръководи другите клапи (към предното моторче) трябва да се движи лесно навътре-навън, но само така.. без да хлопа и без да се движи в други посоки. Ако случая е последния – нов колектор.
Превантивно е хубаво през няколко месеца да се чистят въпросните колектори , което значително може да удължи живота им. Това става със спрей за вистене на карбуратори, който се впръсква:1. Към клапите откъм махнатите моторчета при спрян двигател разбира се, и 2: при работещ двигател след това впрскване на такъв спрей през тръбата откъм махнатия капак на въздушния филтър.. разбира се не по прекалено много наведнъж, за да не задавите двигателя.. и да не ви притеснява това, че ще се увеличат обротите.. все пак спрея е запалителен..  (ще направя снимки при следващото ми чистене напролет.. последното бе скоро).
Вижте за какво става въпрос:
http://forums.mg-rover.org/showpost.php ... ostcount=2
Внимание – колектора не е разглобяем...!! Дори рамото на клапите да се движи що годе добре, може вътре част от раменцата движещи отделните клапи да са счупени.
Новите колектори, за подобрени и не страдат от този проблем. Все пак периодичното чистене е желателно.
„ЛЕПКАВА ГАЗ” (sticky throttle) – и през това минах. Симптом - при студено време двигателя държи оборотите, и те трудно падат пак до празни.. стигало се е до там да минавам цялата магистрала като на автопилот.. дори и да пусна газта тя остава на 3000 об, кеото е 140км/ч.. накрая се спира трудно с автоматика .. Това пак е свързано с въпросната дихателна система. Мазнотиите от нея могат да се натрупат по клапичката на степ моторчето (не съм сигурен че е точно това на български). Лесно се вади и чисти. Намира се малко на възд. Филтър него влиза маркуче откъм възд. Филтър с дебелината на палец горе-долу.. сваля се, от него се сваля и самото моторче и се чистят хубаво 2те камери на цялото нещо, както и хубаво бутелцето на моторчето, за да може плътно да прилепне и да затвори въздуха.. при студено време малсото там става по-твърдо и не може да уплътни добре..
Общо взето двигателя няма други често срещани проблеми..
Смяна на ангренажен ремък и ролки.. противно на това което ще ви кажат в БГ сервиз – на 90 000 мили(140 000 км) или 5 години. Ролки, обтегач, 1 голям и 2 малки ремъка.. мисля че беше към 750 лв. Не ми се рови за фактурата сега... затова са толкова скъпи, защото държат много км 

АВТОМАТИК: Кутията е JATCO(Japanese Automatic Transmission Company). Слага се в Мазда 6, Ланд Роувър Фрийландер (с двигател 2.5 KV6) и ягуар Х-тайп мисля. Смяна на маслото на 60 000 мили. Хубаво е да се ползва оригинално масло. Може да се намери от мото пфое.. мисля че партидния номер беше LNR402 ili 403. Филтъра на кутията е вътре в нея и не може да се смени без да се разглоби. Събира 4-5 литра при нормална смяна.. чст от маслото остава по огладители и прочее, цялото е 8 литра при ремонт..

Моята скоро претърпя ремонт – смяна на фрикциони дискове и бутало на съединителя.. покрай това и филтър.. целия ремонт само 650 лв.. + още 300 за монтаж/демонтаж и масло (с познати).


Толкова засега.. следва продължение..

_________________
Rover 75 Charme, KV6 2.0, Auto


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 27, 2007 10:09 am 
Истински потребител
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 18, 2007 9:18 am
Мнения: 125
Местоположение: на 950 м.н.в.
Кола: Джони - 75, V6, 2.0

Offline
[quote="Earendil"][/quote]

Благодарско колега!!! :clap: :resp: :bow:

Дано рядко до се зачитаме в тази информация по конкретен повод...

П.п. колега, ти тая кола от 7-8 години ли я караш?!?!?
Бая опит си понатрупал...

_________________
:bg: Don`t drive faster than your guardian-angel can fly... !!!
Енциклопедия за ЕКИПИРОВКАТА за туризъм.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 29, 2007 8:37 pm 

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 136
Местоположение: Поморие
Кола:

Offline
Браво-липсващата тема във форума.Проблема с абс абсолютно точен-при скапване на преден десен датчик при мен-лампа абс,тракшън контрол,спидометър неработи+неотчитане на километри и оттам нереален разход на гориво.Колега гледам местожителство Несебър и една ключова дума-моят механик.Аз съм от Поморие и вече втори месец от както съм купил колата немога да открия читав сервиз смисъл да не я гледат като извънземна :idea: И нещо полезно http://rover-club.by/forum/viewtopic.php?t=2681


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 30, 2007 9:29 pm 
Аватар

Регистриран на: Пет Май 18, 2007 7:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: Несебър
Кола:

Offline
Здрасти колега,

ще питам въпросния мой приятел механик дали да му дам координатите. Това че е перфектен в работата си по колата ми (а повярвай, той и е правил неща, които не са правили и не правят и в дару кар), не значи че я обича като автомобил. Иначе е мн добре запознат с нея.
Което си е истина си е истина - 75 не е много ремонтно-пригоден.. което ще рече, че ремонтите му са неудобни и свързани с много "благословии" от страна на механиците.., затова ще го питам ако няма нищо против, ще ти кажа кой ще ти я лекува :)

Скоро ще прикача някои снимки във връзка с гореизложените проблеми.

Весело посрещане на НГ.

_________________
Rover 75 Charme, KV6 2.0, Auto


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 31, 2007 12:42 am 

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 136
Местоположение: Поморие
Кола:

Offline
Мерси,всъщност това с благословиите го слушах скоро от майстора като си вадих резервен ключ.Пича заяви,че повече нямал да вади имобилайзер на 75-ца.Но това не му попречи да опъне 100 кинта-и то за ключ който не може да задейства централното. Хайде догодина ще пишем повече. Весело посрещане на новата година на всички от форума :ber: :dru:


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 10, 2008 8:03 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 28, 2007 2:54 pm
Мнения: 393
Местоположение: Пловдив
Кола:

Offline
Колега благодаря за обстойния преглед,определено ще чакам снимките от почистването със спрея за карбуратора,че нямам проблеми след 3500 оборота но сигурно от както е станал кола никой не му е правил такава профилактика,а и следите от маслените пари по тръбата ги има.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Яну 11, 2008 10:00 am 
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 5:18 pm
Мнения: 139
Местоположение: София
Кола:

Offline
qwertq написа:
Мерси,всъщност това с благословиите го слушах скоро от майстора като си вадих резервен ключ.Пича заяви,че повече нямал да вади имобилайзер на 75-ца.Но това не му попречи да опъне 100 кинта-и то за ключ който не може да задейства централното. Хайде догодина ще пишем повече. Весело посрещане на новата година на всички от форума :ber: :dru:

Няма шанс да се копира ключ за 75-ца който да има дистанционно за централното.


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Яну 15, 2008 6:00 pm 

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 136
Местоположение: Поморие
Кола:

Offline
Колега,майстора каза ,,въпрос на заготовка,, не на шанс. Имам сега въпрос,който доста ме притеснява скоростите доста трудно си влизат на местата-няма виене или хъркане. Та въпроса е-може ли да е от маслото или проблема е по голям? Интересно-http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=160038


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2008 4:11 pm 

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 136
Местоположение: Поморие
Кола:

Offline
Така,вчера тръгнах да решавам проблема със скоростите.Преглед в интернет-маслото(стори ми се най-лесното решение)-оригинално за скоростна кутия getrag e mtf-94 texaco.Отивам в прдставителството на тексако в Бургас-с/у стадион черноморец.Приемчика вика за пръв път чувам такова и почна да върти едни телефони та софия,та незнам си къде по едно време ме пита тва 75 не е джип нали :idea: .Писна ми-казвам пич отвори сайта на тексако бре,отваря-има го естествено,да вика ма ние не го държим в наличност.Ха и ко прайм ся :evil: .Пак телефони по някое време сменяме го вика с пълна синтетика-75w90. Давам на канала двама скочиха вътре праят-струват кори свалят 20 минути и единия се подава то няма пробка за източване ,вкараха едни шприцове да го изсмуквали в крайна сметка нищо не можаха да направят .Влязох в канала поне да се убедя,че нивото беше добре,маслото -бистро и много тънко.Благослових ги и отпраших към следващия майстор.Той пробва на работещ двигател мда-вика серт влизат ,угаси я пробва пак влизат си скоростите без проблем.Почеса се с мазния пръст -намирисва на съединител вика :idea: Та реших (след цяла загубена СЪБОТА :cry: )да си я карам така колицата то и без това и свикнах!


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2008 6:04 pm 
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 21, 2007 4:14 pm
Мнения: 1940
Кола: D13B2, D14A4, F18A3

Offline
Според мен *мазния пръст* май е прав, не е от маслото на скоростите.
:twisted:


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 29, 2008 5:31 pm 

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 136
Местоположение: Поморие
Кола:

Offline
Здравейте,сега се връщам от Кобрата-смяна на предно стъкло-450лв. Оригинално със сензор за дъжд,зелено за сега доволен,ще видим след автомивка :)


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 05, 2008 7:54 am 
Аватар

Регистриран на: Пет Май 18, 2007 7:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: Несебър
Кола:

Offline
Здрасти,

а прочете ли за това:
http://forums.mg-rover.org/showpost.php ... ostcount=4

надявам се да можеш да си го преведеш..


тук също има доста дискусии:
http://forums.mg-rover.org/showthread.p ... ch+problem

Това е ако натискаш съединителя почти до долу и трудно влизат..
Възможно е да липсва хирд. масло по магистралата.. или да е старо и с боклуци... процедурата описана в 1вия пост е доливане и изпускане на старата.. както се прави това със спирачната.
Освен това е възожен и теч от цилиндърчетата на педала.. ако има теч се налага смяна..


аз съм с автоматик и нямам непосредствени наблюдения...

_________________
Rover 75 Charme, KV6 2.0, Auto


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 07, 2008 7:04 pm 
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 28, 2007 2:54 pm
Мнения: 393
Местоположение: Пловдив
Кола:

Offline
Колеги хлътва ми педала на съединителя някаква идея, като го 'дръпна с крак и се оправя.помагайте'


 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Мар 09, 2008 9:34 am 
Аватар

Регистриран на: Пет Май 18, 2007 7:42 pm
Мнения: 24
Местоположение: Несебър
Кола:

Offline
Ами точно преди да пишеш съм обяснил за това.

Нямам време в момента да превеждам целите теми от английския форум.

Най-основно казано:
1. Можеш да минеш само с изпускане на течността от хидравличната магистрална на цилиндърчето на педала на съединителя (на принципа на обзвъздушаване на спирачки).. за подробности прочети английския форум процедурата е описана подробно. Като имам малко време бих ммогъл да я преведа, за да попълним раздела, но тъй като моя е автоматик, няма как да гледам точно за какво пиша и се притеснявам да не подведа някои. Затова е по-добре темата да се преведе от колега с ръчни скорости.
2. Малко по-кофти варианта е да ти изпуска въпросното цилиндърче (те са 2 де.. master i slave).. едното е точно над педала, в който случай се налага смяна на въпросното. Може и да трябва просто да се долее хирд. малсо. Както много неща в 75 то си е предвидено за смяна, не е предвидено за допълване, а според мен с годините е невъзможно да не падне малко нивото и да се влоши качеството на течността... запечатано е отгоре с гумено уплътнение.. като презерватив.. може да се допълни ако не сълзи и ще се оправи. Отново - процедурата е описана там. И отново не бих искал да пиша за неща, които няма как да видя лично на моята кола.., за да не объркам нещо/някой.

УСПЕХ.

_________________
Rover 75 Charme, KV6 2.0, Auto


 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на: